Min son umgås med mobbare
Hej!
Snälla hjälp mig!
Min son är 9 år och har haft det rätt jobbigt i skolan var retad och utfryst av det gäng han nu börjat umgås med.
Anledningen till att han till sist blev accepterad var för att jag gav vika och började köpa märkes kläder (detta var i 2an) vilket gjorde att de slutade och min son trivdes.
Jätte fel jag vet men jag orkade helt enkelt inte längre, han grät sig till sömns näästan varje natt,ständigt ont i magen.
Blev själv mobbad från 4-9an och han är min son så jag hade nog gjort samma sak igen även om jag anser att det är så sjukt att 8 åringar ska ha skor för 800 kr och byxor för nästan lika mycket så det blir ju inte så många par.
Nu är det så att mobbningen i klassen bara blivit värre och min son umgås speciellt med ledaren vilket gör mig jätte orolig.
Nu är det så att jag varit i kontakt med skolan flera gånger
pga att jag varit orolig för min sons uppförande då jag hört på omvägar om händelser som hänt på skolan.
Deras svar har hit intills bara varit positiv och jag har så fin pojke mm och ja han umgås med det här gänget men är ej delaktig i dumheterna.
Jag känner mig jätte hemsk som ringer och kollar mitt eget barn och blir misstänksam men det är inte meningen jag är bara så rädd att han ska falla för trycket.
Han är ju dessutom en helt annan hemma än den de beskriver i skolan och speciellt när han umgås med L.
Han blir som en kaxig tonåring svär,skriker och är allmänt otrevlig och får otroliga raseriutbrott så fort jag säger nej eller det spelar nog inte så stor roll vad jag säger.
Självklart slipper han inte undan med att bete sig så utan det är ju honom det går ut över i längden, jag tar till det som biter värst. ingen träning mm.
Men detta existerar inte i skolan och inte heller hemma då han är med andra kompisar.
Jag tror inte att jag belastar L för det heller för jag tycker att min son ska respektera våra regler och uppföra sig trots att han är med L men blir det flera dagar på raken kan jag inte hjälpa att bli irriterad på honom också eftersom denna personlighets förändringen bara sker med honom.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill bryta mellan dem men jag är så rädd att min son ska bli utfryst igen.
Å andra sidan är jag rädd att min son till sist kommer att falla för trycket och börja mobba han med.
Fast jag tror att jag är räddare för det sist nämda mitt eget barn kan jag ju trösta.
Snälla hjälp!
Snälla döm mig inte för att jag är misstänksam mot mitt eget barn för jag känner mig redan hemsk för ingen annan i min umgänges krets skulle i fråga sätta sitt eget barn, (jo min syster och bästa vän)