Ni som är ensamma med barn. Hur mycket tjänar ni?
Vad står på er lönelapp? Hur bor ni, lägenhet/hus? Vad kostar ert boende och hur bor ni? Hur många barn är det i familjen?
Lite nyfiken bara. Tack till er som svarar!
Vad står på er lönelapp? Hur bor ni, lägenhet/hus? Vad kostar ert boende och hur bor ni? Hur många barn är det i familjen?
Lite nyfiken bara. Tack till er som svarar!
Hej ja får ut runt 10 i månaden, sen får ja underhåll barnbidrag o bostadsbidrag (3barn 2,3,5), runt 20000 sammanlagt, har en hyra på 6000,
Har haft ca 12.000 kr tills för en månad sedan då jag fick nytt jobb efter att ha varit arbetslös och ss i 4 år.. så nu har jag äntligen en vettig lön igen, får väl ut ca 24', eller nåt sånt, plus barnbidraget och underhållsstöd.
4 barn (8-16 år gamla) som jag har helt själv, eget hus 130 m² ca 5.000 kr/mån i drift och amorteringar. underhåll på huset tillkommer med X antal tusen per år.. Detta år blir lite mer eftersom jag legat lågt med renoveringar de senaste åren och det nu måste göras.
(boendet är billigt eftersom jag ägt huset i 20 år nu och hunnit betala av lånen en hel del)
Jag är mer än supernöjd, tjänar 60.000 kr/mån.
Jag skryter aldrig om vad jag gör och tjänar men nu tänkte jag göra dte lite, anonym som jag kan/vill vara så är jag stolt över vad jag prestera: har knegat hela livet (allt från vaktmästare, sanerare, brevbärare till VD) och kommer från fattiga familjeförhållanden. Gav mig fanken på att mina barn inte skulle få uppleva det så. Gick t.o.m. på socialen när min mamma inte kunde försörja mig i 18/19-års åldern. Hade urkassa betyg i gymnasiet (var tvungen till att jobba kvällstid och betalade ca 1.000 kr/mån till mamma för att vi skulle överleva) men revancherade detta med studier på kvällstid under 5 år och samtidigt jobbade mig till bättre jobb. Satte som mål att ha en miljon (i investeringar och cash) innan jag fyllde 40 år, nådde 2,5 milj i ett bräde när jag var 34 år.
Jag tycker inte om att ge pengar i julklapp men i julas så gav jag min mamma och syster en del pengar och de grät glädjetårar och skämdes över vad jag gjorde men jag vill endast ge tillbaka för att de har stöttat mig i allt jag har gjort.
Jag är nöjd med vad jag presterat men samtidigt lärt mig att man inte blir lyckligare av pengar. MEN man kan göra en himla massa saker med pengar som man inte kan göra utan dem.
Kämpa på alla 'fattiga' ensamstående mammor, jag vet hur tufft ni har det eftersom jag själv har växt upp i en sådan miljö.
Jag har CSN 7400 och så har jag ut typ 2000 från mina två jobb. Jag har halva barnbidraget på 550 eller vad det och så bostadsbidrag på 2300.
Hyra: 4884, jag och June bor i en hyresrätt.
Jag tycker själv att jag har rätt mycket pengar, men blir fattig av att betala av på husskuld, försäkringar och yada yada.
Jag längtar tills jag kan jobba på riktigt!
12'000 i mammapenning, 2000 i underhåll & 2000 i bostadsbidrag, vilket inte räcker långt. har hyra på 10´000 tex... det blir tufft!
bor fö i en liten tvåa på 49 kvm i centala Reykjavik, har en bebis. här får man inte barnbidrag fören året efter barnet är fött heller...
Vad står på er lönelapp? Min lön är 41000, men just nu är jag föräldraledig, så det blir kring 25000 före skatt.
Hur bor ni, lägenhet/hus? Bor i radhus.
Vad kostar ert boende och hur bor ni? Boendet kostar ca 10000 kr per månad.
Hur många barn är det i familjen? Jag och tre barn, varav två varannan vecka. Minstingen har jag på heltid.
underhåll, barnbid,, bostadsbidrag 1900, arbetslösersättn. 5900
= ca 10100 in
bostadsrätt 4353,- plus övriga fasta utgifter i budgeten
= ca 8500 ut
har ett barn
klarar oss fint, lite kärvt men fint så länge men bli trist utan nåt fast jobb.
*puffar på* er andra
har mellan 10-13000.. plus underhåll o barnbidrag.. väntar på besked om bostadsbidrag. Bor i en 3 rok. (5500 har en dotter på 4 år