• sakoline

Hur ofta plockar du ögonbrynen?

Hur ofta kommer det sig att du står där med pincetten framför spegeln?

Är det mycket sällan och det var senast 2 veckor sen = svara "varannan vecka"
    Är det längre sen än det, då får du klassas som att du aldrig plockar.

:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta plockar du ögonbrynen?
  • Vintersol80

plockar absolut! men inte så ofta som varannan vecka. de växer inte så fort.

• silhuett
    Atamon skrev 2008-02-05 18:21:15 följande:
    En gång i veckan tittar jag över brynen, men jag plockar dem inte smala, utan har ganska kraftiga bryn men vill att det ska vara en snygg båge på dem, så då måste jag ta bort några strån i alla fall.
    Samma här. Plockar bara bort strån som är på fel plats, men behåller min naturliga form och tjocklek på ögonbrynen.
  • EnHusMus

Hm.. Vet inte riktigt hur folk gör som säger att det gör J*VLIGT ont att plocka... Då måtte ni göra fel alt nypa er i skinnet.
    Har då aldrig vart med om röda å svullna ögonbryn... Faktiskt...

• Atamon

EnHusMus skrev 2008-02-05 21:10:00 följande:

Hm.. Vet inte riktigt hur folk gör som säger att det gör J*VLIGT ont att plocka... Då måtte ni göra fel alt nypa er i skinnet.Har då aldrig vart med om röda å svullna ögonbryn... Faktiskt...
    Det beror nog också på hur man drar stråna, om det gör ont. www.kicks.se/Makeup/Tips-Rad/23/Ogonbryn/
    Samt hur grova strån och hårsäckar man har. För mig fungerar det bra att noppa med pincett, men jag svullnar upp och blodvite har uppstått när jag vid enstaka tillfällen har vaxat på salong - så om jag gör det på salong nu så får de vackert plocka med pincett
  • mammatill3grabbar
    majsssan skrev 2008-02-05 12:29:24 följande:
    WHAT!?Var hittar man en sån? Hur funkar den och vad kostar den?
    Jag köpte ett 3-pack på kicks, vet inte hur mycket dom kostade men det var inte dyrt. Ser ut som små rakblad med skaft. Lätta att använda, man får bara se upp så att man inte slinter och tar för mycket
  • babyassistans

Vad jag menar är att har man väl börjat att noppa och ansa o färga är det ett evighets arbete...ungefär som en liten långhårig hund som man trimmar , borstar osv.....

• Trynträ

Aldrig. Tycker om mina ögonbryn som de är. Sminkar mig inte heller till min makes stora förtjusning.

• Trynträ

Hur hinner ni få nya hårstrån om ni plockar varje dag? Drar man ur med pincett tar det ju en månad innan de dyker upp igen.

• Minna07

Varje dag. Ser alltid nått hårstrå som måste veck. Men jag ä extremt petig, så det är väll därför. Har normal storlek på mina ögonbryn, fast formade på ett annat sätt än de naturligt växer. Dock ser det naturligt ut.

• Neko

Aldrig, tycker att de är perfekta :)

• emmylus

Jag är manisk med mina ögonbryn! Plockar varje dag, gärna flera gånger. Då tar jag så klart inte många strån, men om där är något som sitter fel så måste det BORT BORT BORT. Annars kan jag inte sluta tänka på det :-P Har en pincett i badrumsskåpet, en på sängbordet och en i väskan.

Jag har haft väldigt smala ögonbryn men fick ofta kommentarer för att de var snygga. Nu har jag lyckats låta dem växa till sig liiiite, så de inte SER så plockade ut.

• Majbarnen
    Trynträ skrev 2008-02-09 17:05:00 följande:
    Hur hinner ni få nya hårstrån om ni plockar varje dag? Drar man ur med pincett tar det ju en månad innan de dyker upp igen.
    Inte om man har så "effektiv" hårväxt som jag kan jag meddela

För mina stora, starka turbostrån tar det bara ett par dar från det att jag vaxat eller dragit med pincett, oavsett om det är ögonbryn, på benen eller nån annanstans.

Och NEJ, det är inte kul...
  • Majbarnen
    mammatill3grabbar skrev 2008-02-06 16:17:26 följande:
    Jag köpte ett 3-pack på kicks, vet inte hur mycket dom kostade men det var inte dyrt. Ser ut som små rakblad med skaft. Lätta att använda, man får bara se upp så att man inte slinter och tar för mycket
    Ok, tack för tipset, ska kolla där!
  • Emelisch

Aldrig, tycker det gör så förbannat ont :P Är jättekänslig just där. Min morbrors fru gjorde det ordentligt en gång, sedan har jag försökt följa det så gott det går med en ögonbrynstrimmer jag har.. Blir ju inte lika snyggt då man inte får bort riktigt allt utan oftast blir kvar lite stubb, men det får gå ändå.

• Emelisch
    mammatill3grabbar skrev 2008-02-05 09:42:18 följande:
    Aldrig numera. Förut plockade jag dom varannan dag ung. Men nu har jag hittat en "ögonbrynshyvel" Den är KANON!! Inga fler tårar eller svullna röda bryn.
    Hur ofta behöver man använda den??
    Är det som ne vanlig rakning att det växer ut ganska fort? Eller är det något mellanting mellan rakning och noppring?
Svar på tråden Hur ofta plockar du ögonbrynen?