• MrsFreckles

Ni som har en Stokke Tripp Trapp...

Vi tankte kopa en Tripp Trapp och nu undrar jag om man behover alla tillbehor som erbjuds. Hur ni gjort tex har ni bade babyinsats, sele och kudde eller racker det med babyinsatsen? Blir ju en slant till slut !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 23:15
    Ska ju sta "Hur HAR ni gjort...osv"

• Svar på tråden Ni som har en Stokke Tripp Trapp...
  • norgesessan

segelvind, det räcker att skriva upp lite, man behöver inte montera isär den, eller skriva ut hela skriven...lossa bara på alla på en sida, ta ut brädan, sätt den där den skall vara, och strama....

Vår stol har inte börjat flagna ennu, den är minst 25 år...bättre kvalitet då...

Asdyr håller jag med om, men vår var gratis...
    Antilop är jättebra!

• nicke nyfiken76
    Segelvind skrev 2008-02-04 21:41:22 följande:
    Vi har hela kittet. Jag tycker stolen är riktigt värdelös med tanke på vad den kostar *Den är jätteklumpig att ta med om man reser.*Vi har en blå som är knappt 2 månader och färgen flagnar redan (köpte ny och den kostar ju en slant).*Den är trång att få ner barnet i. Har en kompis som har en "knubbig bebis" och vi fick pressa ner honom. *Man måste montera isär hela stolen för att höja/sänka.*Den är asdyrJag hade hellre köpt ikeas "Antilop" 99:- från början om jag fattat hur usel tripptrappen är. Alla säger "att de kan ju ha den hur länge som helst". Men för den pengen kan man ju för 17 få 5 olika stolar....
    Har man en knubbig bäbis så kan man ju flytta bak sittdelen, då blir det ju större plats. Tripptrappen kan man ju ha tills barnet när 5-6 år. Har du tänkt sätta en 5-åring i en antilopstol?
  • Pochahontas

Segelvind: Undrar om min stol kanske skiljer sej något från din eftersom min är så gammal....

Fast att ta med den när jag reser skulle jag aldrig komma på tanken på ens... Den är inte gjord för det.

Jag har träfärgad, så nåt problem med flagnande färg har ju inte jag.

Om man har sittplattan för högt upp blir det ju trångt. Bara att flytta ner den ett hack.

Min stol behöver absolut inte monteras isär för att höjas eller sänkas...

Ja, den är dyr, men livslängden är ju enorm! Jag arbetar dessutom på förskola och där använder vi bara TrippTrapp, för det är ju ett otroligt slitage dom får utstå...
    Ska man skaffa mer än ett barn blir det ju inte dyrt, för den håller ju hur länge som helst...

Att den är klumpig är ju dessutom positivt, tycker jag... Det gör den väldigt tippsäker...

Sorry där... Blev mycket... Men det är den bästa stol som finns tycker jag... Dock inte särskilt snygg enligt mej, men allt det positiva överväger i mitt tycke.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • norgesessan

Vi har använt vår i nästan 5 år, den har säkert användts 5 år i norg emed när jag var liten, min syster använde en länge, samtidigt som min bror hadde en annan på sitt rum (gick i skolan), sen var min mamma dagmamma för ett barn, så dom har varit med om mycket!!

• nexie

Vi har bara bygel som tillbehör, köpte beg. på blocket för som skrivet dom håller ju hur länge som helst! Då gav vi 400:- för den.
    Men vi har en ikea antilop också som extrastol att ta med eller för gäster som har barn att använda. Tycker båda stolarna var riktiga fynd! Antilopen är ju lättflyttad och lättstädad!

• Carras
    Segelvind skrev 2008-02-04 21:41:22 följande:
    [citat]
    Vi har hela kittet. Jag tycker stolen är riktigt värdelös med tanke på vad den kostar *Den är jätteklumpig att ta med om man reser.*Vi har en blå som är knappt 2 månader och färgen flagnar redan (köpte ny och den kostar ju en slant...

Det är 7års garanti på sånt!
    Vi har just fått ny fotplatta till vår stol som är white washed. Inga problem alls! Reklamera den! Den kostar ju som sagt lite grann...
  • MrsFreckles

Tack for alla svar! Kommer kopa en Stokke med babyinsats, tror de har en sadan idag istallet for bygeln, och struntar i dynan! Finns sa manga roliga farger men blir nog en i morkt tra och turkos insats...

• norgesessan

Nu såg jag...en bygel med rygg...Dom var helsvarta dom jag har sätt..så det syntes inte att dom satt ihop.

Svar på tråden Ni som har en Stokke Tripp Trapp...