• snysop

Ellos gungstol för 699:-?

Nån som har denna? www.ellos.se/images/products/normal/05101-492ells_0657371.jpg

Jag är ute efter en gungstol men hittar inga snygga som passar i vårat hus för under 10 000.-. Hittade denna (ursäkta, urfula) men billiga, men undrar lite över kvalitén? Gnissel osv? OK att man får vad man betalar för men ibland så är faktiskt urbilliga grejer bra.

• Svar på tråden Ellos gungstol för 699:-?
  • Vårblomster

Hm, den var verkligen ful, men man kanske kan sy nytt överdrag till den?

Om inte annat så finns det gungstolar på blocket. Men alla kanske inte gillar begagnade/antika saker?

• snysop

Vårblomster,

Jo jag har inget emot beg., men jag men jag gillar gungsättet på denna. Den är kläm-fri eftersom att den inte gungar upp och ner.

Jo, nytt överdrag kommer det bli om det nu blir denna.

• snysop

Allra helst vill jag ha en recliner som gungar men de är så dyra om man vill ha en snygg.

• Vårblomster

Åh en sån gungande fåtölj vill jag också ha!
    Vart har du sett sådana? (har själv inte hittat en endaste, och priset spelar ingen roll)

• snysop

Minns inte tyvärr... :-/ Men har du kollat alla de stora firmorna? De brukar ha en i varannan affär ungefär. Och den är alltid stor och bullig tyvärr.

• Vårblomster

Man vill ju inte ha en som ser ut som en stor läderpuff till fåtölj..*grr*

Jag ska kolla runt lite...

• Önskan

Begagnatmarknaden, loppis, antikaffärer...har ni kollat?

• Poena

Finns ju också några olika på IKEA, men ni kanske inte har fastnat för någon av dem?

• snysop

Men där finns väl ingen som gungar?

• Vårblomster

IKEAs är dödsfula ju. En i rotting, den där med vita kuddar och obehandlade ben samt den där vita, som ser ut att vara i plast/tyg?
    Urk....

Svar på tråden Ellos gungstol för 699:-?