• Raspberry81

Aoooo

Tja!

Nu fick jag för att jag skrev i ett annat inlägg att jag bara haft lit svag mensvärk efter ET. Inatt har det gjort så j*vla ont, som 10ggr den värk jag brukar uppleva av mina ppiller (nu vet jag iof att ppiller ger en mildare värk....) Men ändå, ve och fasa vilken magknip jag haft. Finns det NÅGON som haft så ont efter ET i väntan på gravtestet. Gråten var inte långt borta, så ont gjorde det...Nu har det upphört, men bör man ändå uppsöka läkare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 13:48
    Nu är smärtan puts väck. Kliniken skrev att om det hade fortsatt var det troligen en infektion och att jag skulle kontakta läkare. Men antagligen var det en reaktion av att de varit inne i livmodern, skrev de nu...har ngn annan haft det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 13:48
    Nu är smärtan puts väck. Kliniken skrev att om det hade fortsatt var det troligen en infektion och att jag skulle kontakta läkare. Men antagligen var det en reaktion av att de varit inne i livmodern, skrev de nu...har ngn annan haft det?

• Svar på tråden Aoooo
  • Raspberry81

Nu skrev de till mig att kontakta läkare om det fortsätter....men värken är puts väck. Antagligen var det en reaktion att de varit inne i livmodern skrev koordinatorn.

Raspberry81 skrev 2008-02-01 13:34:12 följande:
    Tja!Nu fick jag för att jag skrev i ett annat inlägg att jag bara haft lit svag mensvärk efter ET. Inatt har det gjort så j*vla ont, som 10ggr den värk jag brukar uppleva av mina ppiller (nu vet jag iof att ppiller ger en mildare värk....) Men ändå, ve och fasa vilken magknip jag haft. Finns det NÅGON som haft så ont efter ET i väntan på gravtestet. Gråten var inte långt borta, så ont gjorde det...Nu har det upphört, men bör man ändå uppsöka läkare?
  • Raspberry81

Haha min dator has gone crazy.

• Raspberry81

Ja värken är borta. Fortfarande lite molande, men mycket svagt.

• Raspberry81

Tack!

Nu läste jag mailet igen och översatt det ordentligt. De skriver att det kan ha varit implantation-cramps= kramper när ägget fäster i slemhinnan och börjar dela blod med bäraren, dvs mamman. Den här fästningen vid slemhinnan kan även märkas genom en liten blödning, spottings. MEN det är absolut inget klartecken att man ÄR gravid. Dvs ngt kanske ändå inte stämmer när ägget fäster och man testar negativt ändå...Men då vet jag kanske vad det berodde på. Inte kul om de börjar snacka om infektioner och annat läskigt.

isisisis skrev 2008-02-01 15:14:58 följande:
    Skönt! Lycka till!
  • Raspberry81

Gud så intressant detta hade varit under andra former. Ja nu har jag läst vidare (bara jag som skriver här, men ngn kanske kan ta nytta av det jag läst). Det jag talat om innan kallas nidation på svenska. Tydligen när ägget fäster så börjar det bildas ett föstadie av moderkakan. Och när ägget väl är fäst ska HCG-hormonerna börja öka ganska fort. När moderkakan sedan börjar växa tar den över all producering av östrogen och progesteron, och därför kan vi sluta att använda vaggisar och annat. Hypofysen "spärras" så att inga fler ägg ska bildas (hos dom som fortfarande bildar ägg). Så långt har jag nu kommit i min läsning...

Svar på tråden Aoooo