Det låter jättebra, kramis! Att han vill hålla koll. Kan du fråga honom varför han vill att du går till spec-mödravården? Jag skulle jättegärna vilja veta eftersom jag själv inte har fått det rådet.
Min endokrinolog säger i stället tvärtom - att det är ingen idé att kolla prolaktinvärdena under graviditeten eftersom de ändå går upp då. Det enda han vill kolla med mig är ev. huvudvärk och synrubbningar. Jag har hela tiden tyckt att det är litet konstigt att man inte ska kolla att värdena inte galopperar i väg - det måste ju trots allt finnas vissa riktilinjer på vad som är en normal höjning även under graviditeten, kan man tycka. Men det håller alltså inte min läkare med om. Suck och stön över alla dessa blandade budskap från olika läkare! Jag har ju fått minst fem olika ordinationer från läkare i fyra olika länder (Sverig, England, Tjeckien och Lettland) - vilket jag har skrivit om tidigare. Jag har en telefontid med min enodkrinolog i slutet av april, det är allt. Och vad vi ska prata om - tja, vad vet jag? Antagligen "-Har du några synrubbningar?" ;"-Nej"; "-Okej, hej då!". Hå, hå, ja, ja!