*Kramar om* Lalla.
Ledsen för er skull...Verkligen jättetråkigt att det inte blev befruktat! Självklart ska du inte ge upp, och ni var ju faktiskt duktiga på att få fram äggblåsor - keep it up - och kör så det ryker!
Menopur ska ju vara det som fungerar bäst på lite trötta ÄS och på oss med högre fsh. Jag har även som du funderat på om det hade varit bättre med nedreglering först..
Ta kontakt med CvL, alla pratar mycket gott om dem, hör även att St:Göran är ett hett tips
Jag ska försöka kontakta någon av dem...snart, måste bara få hem alla journaler först, sen om det blir fler sprutbehandlingar (privat då!), så har jag tänkt gå på aku. under behandlingen ska vara bra. länk: www.akupunktur.se/beh_ivf.htm
Har även fått tips om osteopater/homepater.. (Griper halmstrån japp!)
Välkommen till både Miss Kno och en tjej,!
Miss Kno: Bra att du hittat hit alla är så goa här!
Jag vet inte riktigt om jag förstod rätt om det du skrev, för många av oss som har fsh över 10, går vidare med behandligar och senare IVF. Värdet över 10 indikerar på att hormonbalansen (fsh) är ev. något rubbad, förhöjd, samt att ÄS börjar att bli lite trötta...Vi brukar även få höra att det kan tyda på ett förtidigt klimakterie vilket man absolut inte ska ta bokstavligt...
...Oftast vill läkarna rafsa ner en remiss direkt, men vissa av oss kan inte vänta allför länge eller blir inte berättigade till landstings IVF...men går då via privta kliniker.
De flesta av oss har gjort Clomifentestet, hör efter om det, står lite överst i tråden. Positivt att du har reg. mens och ägglossning!
Kram och lycka till
Entjej: Meningen var att vi skulle till CvL för ÄP om behandlingen hos Octavia lyckades...Mycket badwill om SH, hörde även från en annan FL:are som var skeptisk mot dem, att det var snåla med prover, jag tror jag vänder mig till St:Göran främst... tack för tipset!
Kramis lycka till med VUL, tracy och Primrose, hoppas ni mår prima.
Kram från mig