Hej tjejer!
Igår ringde min läkare från RMC och vi pratade om det som hände förra veckan osv. Det hon sa var att hon nog inte varit tillräckligt tydlig med vad som hände med befruktningen, Det hade blivit befruktat men det var något fel kanske fler spermier som kom in i ägget eller något kromosomfel, detdelade sig inte som det skulle iallafall. Tycker ändå det är skönt att veta att ägget blev befruktat iallafall även om det blev fel. Då är ju inte det något problem iallafall.
Hon ansåg att det inte är "kört" för oss, att prova den långa metoden och att köra en annan typ av hormonbehandling såg hon som nästa steg och att mitt FSH förra månaden var på 11 cd 3, låg ju inom ramarna för normalt för IVF. Min läkare är faktiskt väldigt bra tycker jag, hon bryr sig verkligen känner jag. SÅ nu vet jag inte vad jag ska göra. Min man tycker att vi ska ge RMC en chans till och om det inte funkar då så skulle det bli CvL. HUr det än är så är det lättare för oss att gå i LInköping då vi inte bor så långt därifrån. Men det lutar nog åt att jag ska avboka tiden i Uppsala och be att få återkomma om det skulle bli så. Känner ändå att RMC inte lämnar oss i sticket så att säga.
Min läkare sa att nu måste ju äs vila och vi hinner nog inte börja innan sommaren och det vill vi ju inte göra heller, så sådant fall kommer jag börja spraya i juli och börjar väl med sprutorna lagom till att dom öppnar igen.
Vi kommer att isåfall boka en tid med läkaren för att gå igenom hela behandlingsplanen och diskuttera mer om den IVF som vi nyss gjorde som blev avbruten.
Bubblare; Förstår dig så väl att du vill ligga lågt ett tag, så känner ju vi också. SKa bli skönt att fokusera på annat en stund nu och se fram emot semester med vår husvagn och hoppas att det blir en bra sommar. Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig. Har du provat att äta vetegräs? Det tänkte jag prova det skadar ju inte. Det kan ju göra att FSh sjunker, funderar även på om man skulle testa akupunktur, men jag vet inte vem som gör det här nere som just håller på med barnlöshets behandlingar, har du provat det?
Kramisar