Vi med högt FSH
Ja, ett litet hjärta har jag ju aldrig sett tidigare när jag har plussat (har inte hunnit till VUL), så det här känns som att det är på riktigt nu!
Jag håller tummarna för att det går jättebra i morgon!
Ja, ett litet hjärta har jag ju aldrig sett tidigare när jag har plussat (har inte hunnit till VUL), så det här känns som att det är på riktigt nu!
Jag håller tummarna för att det går jättebra i morgon!
LALLA: Sju är ju jättebra! Jag har själv aldrig haft fler än fem. Storleken låter ju bra också, tycker jag (som varandes amatör, förstås). De ska väl vara 20-25mm vid ÄP. Ska bli intressant att höra om fortsättningen.
Tracy: Ja, jag blev så glad att allt syntes så tidigt. Jag håller tummarna hårt inför ditt VUL! Har du frågat om du får göra det tidigare, eller vill du inte? Jag fick ingen bild med mig, tyvärr. Litet synd, eftersom min man inte var med. Han kan inte riktigt ta in det ännu, ha är så rädd att bli besviken igen. Nu har jag fått tid till inskrivning hos BM - då ska han vara med.
Ja, vilken vintrig påsk det har varit!
Lycka till i morgon, Bubblare!
Bubblare: Oroa dig inte, jag kände inte heller något, andra gången, och hade i alla fall fem blåsor. Är det idag du har ditt första VUL för att kolla?
kramis: Vad skönt att du inte har haft några besvär av sprayen!
LALLA: Du ska inte vara orolig. Det räcker säkert med att din man "rensar ut litet" () i dag (på egen hand går ju också bra, så att säga) och sedan avhållsamhet.
Tracy: Hur mår du?
Jag är i v.8. Vi ska på inskrivning hos BM den 9/4, annars är det lugnt på klinik-/sjukhusfronten. Förutom att två av mina blodprov som jag tog för en månad sedan har "förolyckats" (?!) så jag måste gå och ta om dem. Jag har i alla fall fått veta att mitt TSH var normalt så jag slipper ta Levaxin. Jag tänkte sluta med Bromokriptinet den här veckan - hoppas att det inte är dumt.
Vilken grej Anth, grattis! Ingenting är omöjligt!
Lägger in listan. Om någon vill uppdatera med ÄP/ET/testdatum t ex! Eller överraskande graviditeter.
VILL BLI GRAVIDA:
Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3
Lalla1: sprutstart 16/3 300iu puregon. vul 20/3
Kramis80: ivf-start 15mars, prel ÄP v16.
GRAVIDA:
Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10)
Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)
BEBIS:
Åh, vad tråkigt Bubblare! Körde de någon nedreglering på dig? Jag kommer inte ihåg nu. Jag förstår att det känns konstigt att börja tänka på ÄD. Jag fick själv det rådet efter mitt första IVF i höstas (och pga min ålder blir det väldigt kostsamt och måste göras utomlands). Men det kanske ändå skulle vara idé att ställa sig i kö (det är väl c:a 2 års väntetid i Sverige?), sedan behöver ni ju inte göra det om ni bestämmer er för att ni inte vill. Kramar!
Absolut, Bubblare. Vi ger inte upp här inte! Prata med Sophiahemmet, men även med andra. SH var ju väldigt strikta mot mig - men då stirrade de ju på min ålder också. Vilken klinik har du gått på nu? Jag minns inte.
Gott mod!
Kramar.
Rätta takter, Bubblare! Litet mys kan fungera, vem vet! Du ska definitivt prata med andra kliniker, tycker jag.
kramis: Ja, vallningarna är inte att leka med!
Jag förstår din oro, LALLA. Men det behövs ju bara ett ägg för att det ska lyckas. Gjorde de ICSI? Jag håller tummarna!