• kramis80

Vi med högt FSH

åhh Lalla jag hoppas verkligen att det finns många ägg imorgon och att de blir befruktade allihop
    Hmm jag kommer oxå se ut som en nåldyna om ett tag, men det är det värt, jag kan göra vad som helst för att få mitt efterlängtade barn!!!

(¯`°?.¸ ♥ när blir det vår tur??? ♥ ¸.?°´¯)
  • kramis80

bubblare: *kramar om* vad ledsen jag blir för din skull, så orättvist
    många stora bamsekramar

• kramis80

bubblare: låter bra att ställa dig i ÄD-kön även om du inte är helt vän med tanken än.
    Jag har tyvärr ingen aning om hur stress påverkar äggblåsorna...

Jag tycker oxå att du borde få testa någon/några fler gånger faktiskt. Och låter vettigt att prata med Sophiahemmet.

KRAM

• kramis80

nu har biverkningarna av sprayen slagit till. Trodde jag skulle få krupp inatt av värmevallningarna. Jag har inte sovit en blund...

Lalla tänker på dig idag, hoppas allt går bra

• kramis80
    bubblare: det är alltså CvL som sagt att de inte ger dig fler försök? arg jag blir

Men fråga sophiahemmet om deras uppfattning och kanske fertilitetscentrum finns ju fler ställern i sthlm. Värt att fråga iaf kanske?

Hmmm söt du är som tog sista sprutan ändå, hoppas nu att ägget släpper och att det omöjliga händer! vore ju så härligt och häftigt för den delen.

kram på dig
  • kramis80

bubblare:

aha ok, jag förstår. Hmmm undrar vad CvL säger om du ringer dit direkt, mot mig var de jättesnälla och tyckte inte alls att högt FSH var ngt som gjorde att man inte skulle prova. Men kanske ser de annorlunda i ditt fall...vet inte. svårt...

Börja med SH, de har varit rätt trevliga mot mig när jag gjorde utredning, men sen hade de inga tider och då gick jag vidare.

hmmm, vi har en fläkt som står i källarn får nog ta upp den ikväll.

• kramis80

åhh Lalla gumman!
    *kramar om*
    Förstår att du känner dig låg, så tråkigt att det bara blev ett ägg, men nu hoppas vi så innerligt på att det befruktas och delar sig bra! Det kan fortfarande gå!!!
    Och nej du ska inte ge upp, ring CvL och prata med dom, de var ju väldigt snälla mot mig iaf.

Och nej det låter inte alls konstigt att du inte känner dig färdig och att du så starkt vill ha en liten pojk även om jag tror att du skulle bli otroligt glad för en till dotter oxå!

Tack för tummarna vännen! Ska bli så spännande med första vul 9 april...åhh jag hoppas så att det kommer se bra ut.

kram

• kramis80

Lalla! skickar massor stora kramar till dig!
    Så ledsamt och orättvist!

ring CvL och prata med dem, min läkare var väldigt vettig. Tycker man borde få prova olika behandlingsalternativ på sprutor innan det ges upp.

• kramis80

välkommen miss kno!

olika läkare verkare ha olika uppfattning om detta med högt FSH och IVF. Mitt FSH låg på 17 på senaste provet men jag har även haft ett värde på 6 (tror jag...). Och läkarn sa att med tanke på hur det såg ut på vul så är det värt att göra IVF och hon gav mig även chansen att lyckas till 30-40% dvs rätt högt! Hon är inte alls orolig att det ska bli för få ägg eller för höga sprutdoser.

Ofta vill landstingen inte hjälpa till men privatkliniker gör det.

folsyra och äggkvalité har jag ingen aning om.

• kramis80

bubblare: jag hoppas verkligen ngn kan tänka sig att hjälpa er för det är för tidigt att ge upp IVF tycker jag, ni borde få testa fler sprutalternativ osv.

Lalla: va bra att du fått tid ganska så snart iaf! Skönt! Hoppas nu att de vill och kan hjälpa dig. Vet inte om FSH höjs när man gör IVF, men har väl hört att man kan göra äs ännu trögare av sådan pass hård stimulering som man använder vid IVF. Men jag hoppas verkligen att dina äs ser bra ut.

kramar

Svar på tråden Vi med högt FSH