• LALLA1

Vi med högt FSH

Hallå!! Då blir det äp på fredag.

Känner att jag börjar få lite panik då sköterskan sa att min man ska ha haft utlösning varannan till var tredje dag fram till äp och vi har inte myst på två veckor!!!!! Tänk om hans spermier är för slöa eller nåt nu så det inte befruktas någonting!!!!!Förvånad. Det var jätteviktig att det blev något idag eller imorgon, sedan avhållsamhet till fredag. Hon sa flera gånger att det upplyser vi om flera gånger!,tjena ingen har nämnt det för mig iallafall och sist vi gjorde detta var ju 3 år sedan det kommer man väl inte ihåg.Ledsen. Kan ju säga att lusten har minskat radikalt sedan vi satte igång med detta.

Ikväll ska jag spruta hela 450 enheter PUREGON.

Känns som om chanserna minskat rejältLedsen

• LALLA1

Tack tjejer för uppmuntran, den behövs nu kan jag säga. Det är så skönt att kunna skriva av sig lite och få ur sig allt man tänker på.Skrattande

Det har varit så mycket sedan vi satte igång med detta, för det första gick allting väldigt fort efter att jag fick svar på clomifentestet, sen alla grumblerier i huvudet och en dotter att ta hand om, jag kan ju inte tänka på karln också eller?Flört

Hur är det med dig Primrose? vilken vecka är du i?

Kramisar

• LALLA1

Hej Bubblare, tråkgit att det inte var fler blåsor,men det finns ju fortfarande tid. Jag håller tummarna för dig!

Jag har sprutat inkl idag 10dagar och ikväll ska jag dunderdos på 450iu puregon, för att ge dom en extra skjuts som sköterskan sa. imorgon ska jag ta orgalutransprutan och på kvällen blir det pregnylen och sen är jag "ledig" på torsdag dvs inga sprutor eller något.

• LALLA1

Just menopur kanske inte funkar så bra för dig. Jag tycker att du iallafall skulle kolla möjligheten till annan medicin? Det är ju så olika hur man reagerar på olika preparat. Har hört att för mycket LH är inte heller så bra och vad jag förstår så är ju menopur både FSH och LH, till skillnad från puregon som bara är FSH.

• LALLA1

Grattis Anth! Du ger oss hopp!

Jag tror jag blir galen, nu nojar jag mig över att det kanske inte finns några ägg i blåsorna och gör det det så är dom säkert i  dålig kvalite!!!SkrikandesSå jobbigt, men idag har det molat ordentligt i magen så gårdagens dos gjorde förhoppningsvis en del.

Uppdaterar listan lite

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3
    Lalla1: sprutstart 16/3 300iu puregon. vul 20/3 & 25/3 Äp den 28/3
    Kramis80: ivf-start 15mars, prel ÄP v16.

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10)
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)
    Anth: 26/3 testade +. V???

BEBIS:

• LALLA1

Tack tjejer för uppmuntran!!

Håller tummarna för dig bubblare!! Jag bor faktiskt i Motala så det är inte så långt från Borensberg. Känner igen mig med nålstick i magen, har fått ett stort blåmärke till vänster om naveln. Det gick bra igår med pregnylsprutan, min mamma hjälpte mig. Så idag är jag hemma från jobbet och såklart imorgon också. Känner mig lite uppblåst men det är nog bara inbillning.

Kramisar

• LALLA1

Åh vad ledsen jag blir för din skull bubblare! Förstår att det känns tungt nu. Hoppas att läkarn har ett posivt besked till dig.

Stora bamsekramar!!

• LALLA1

Hej på er!!!

Ja nu är jag hemkommen från äp. som gjorde ONT, värre denna gång kan jag säga.

Dessvärre är väl inte reslultatet att hurra för, blev bara 1 äggGråter. Så det är det vi hoppas på nu till på måndag då ev ET blir. Känner mig väldigt låg just nu. Försäker tänka positivt men det är svårt.

Bubblare: Så tråkigt är verkligen ledsen för din skull, men håller med dom andra ställ dig i kön iallafall så har ni ju en plats där iallafall. Men tycker väl också att du ska pröva någon annan klinik för att få ett uttalande från någon annan läkare.

Själv kommer jag inte ge upp. Om det inte blir något ET på måndag och ev gravidtiet så kommer jag att ringa CvL. Dom kanske skulle kunna ha en annan plan för mig. Den korta metoden verkar ju vara sämre för mig. Så min tanke är att kanske få försöka med den långa metoden och menopur som behandlingäven om mitt FSh är högt.

Jag är verkligen superlycklig för min dotter, men känner ändå att jag inte är färdig. Känner så starkt att en liten pojke ska komma till mig, låter helsjukt men så känns det i hela kroppen.Fundersam. Därför kan jag inte ge upp ännu. Och nu har vi ett ynka ägg att hoppas på.

Kramis: nu håller jag tummarna för dig att du blir nedreglerad och en massa äggblåsor växer till sig hos dig.

Kramisar

• LALLA1

Tack tjejer!

Primrose: Jag vet inte om det blev ICSI. Hon sa att dom kanske skulle göra det för att "hjälpa till" lite extra som hon sa. Nu blir de ju tre dagars odling också och det kan ju vara till fördel men ärligt talat så är mina förhoppningar små just nu, vågar inte tänka positivt är så rädd att bli besviken. Jag vet ju att det bara behövs ett ägg, men man känner ju ändå att oddsen är väldigt små för att det ska blir något av det. Förra gången fick jag 4 ägg varav 3 befruktades och endast 1 ägg var tillräckligt bra för att få tillbaka så då hade vi ju ren TUR, men det känns ändå sämre nu.

Kramisar

• LALLA1

Hej!

Dom ringde från RMC. ägget blev inte befruktatGråter. Så nu kommer jag ta kontakt med CVL, och hoppas att dom kan hjälpa oss trots mitt höga FSH. Vi kommer att ge det en chans till iallafall. Försöker intala mig att det inte var rätt medicin för mig, har ju läst mycket härinne och det verkar som att menopur verkar funka bättre för många, så jag hoppas på att kanske få prova det.

Jag ger inte upp, det är en sak som är säker!!!!

Svar på tråden Vi med högt FSH