• kramis80

Vi med högt FSH

hihi ok, så kan det vara ibland! Men skönt att du är glad iaf

(¯`°?.¸ ♥ när blir det vår tur??? ♥ ¸.?°´¯)
  • kramis80

tack Lalla! Nu hoppas jag så för alla här inne!!!!!!!!!!! Kyss

• kramis80

hej tjejer!

hur är det med er?

Lalla: har du fått svar på FSH-provet?

primrose och tracy hoppas ni mår bra

• kramis80

hej sofiech78! välkommen hit! Jag är oxå relativt ny, tjejerna här är supergoa!!

Hur högt FSH-värde har du? Har du egen ÄL ibland/aldrig/alltid, har läkarna kollat det genom vul och progesteron-prov? Har läkarna sagt ngt till dig hur de tycker ni ska gå vidare?

• kramis80
    LALLA1 skrev 2008-03-11 09:54:13 följande:
    Nu har jag fått prata med dom på RMC. Läkarn ska ringa mig på torsdag. Så jag hoppas verkligen att hon gör det.Kram

men åhh vilka sega läkare! Nu får den banne mig ringa på torsdag, gumman förstår att väntan är extremt jobbig! stor kram till dig!

sofiech78:
    låter som att du verkligen måste få med dig killen så att han förstår allvaret, be läkarn förklara att ni inte har så lång tid på er. Förstår att det känns väldigt tungt att äta ppiller när man vill bli gravid.
    Progesteron-prov tar man på dag 21(ca beroende på cykel) för om man haft ÄL så går progesteronet upp.

mitt bästa tips är nog att försöka få med dig killen! Lycka till gumman!
    Kram

välkommen actionvera!Glad

• kramis80
    Sofiech78 skrev 2008-03-12 07:52:57 följande:
    En dum fråga kanske? Men vad betyder 3-pack?
    att man köper 3 ivf och betalar för 2. Blir det ett barn på första omgången så är resten "kaserade" annars fortstätter man tills det blir barn.
  • kramis80

Hmm jag vet inte, min läkare föreslog inte ngt, så det är upp till oss själva, men har man högt FSH kan man bli nekad 3-pack. Men min läkare sa att hon såg mitt höga FSH på 17 mellan fingrarna för att jag ett halvår tidigare hade FSH på 6. Man har väl 30-40% chans att lyckas varje försök sa min läkare. Men om man har ngt allvarligt fel så kan chanserna minska.

• kramis80

LALLA! Håller tummarna för att testet visar bra!
    KRAM

• kramis80

LALLA: skönt att ni får prova direkt!!!!!!!!! Toppen

• kramis80

Ja jag hoppas det regnar plus här om ett tag

LALLA jag ska oxå ta puregon, fast 175 IU (är IU samma som gram tro?) Jag kör ju iofs långa metoden. Men enligt mina vul så har jag haft ÄL i tisdags och så fanns det ett par blåsor som aldrig mognade men ändå var runt 12-14mm, har följt min cykel denna gång... så jag hoppas verkligen att jag får fram många ägg vid IVF.

Svar på tråden Vi med högt FSH