Vi med högt FSH
Hej tråden! Gamla TS här Vad kul att tråden är så levande! Eller... egentlgien är det ju inte alls kul att den här tråden finns
Det är ju rätt märkligt att oliak kliniker och olika läkare fäster så olika stor vikt vid FSH. Jag hade 12 på cd 3 när vi tog prover inför försök på CvL och då var det bara för att jag så nyligen varit spontangravid som vi fick trepack. Det låter dock positivt att också den kliniken ser mer till äggstockarnas utseende än värdet. Jag svarade inte alls som man trodde på stimuleringen utan blev jätteöverstimulerad med som mest 50 (!) äggblåsor när de drog igång mig på 300 ie Puregon Sen fick jag ju lov att coasta/surfa och bara vänta och spreja några dagar för att det skulle lugna ner sig. När jag sedan kom till ÄP var det 25 blåsor kvar men bara 11 ägg
Av dem var bara nio mogna och ynka två befruktades och blev dessuotm bara tvåcelliga till ET. Inte bra. Till nästa gång fick jag dock byta till Menopur och lägre dos (225) och också då blev det för mycket av det goda så det vart surfning men denna gång nio fina ägg i femton blåsor, fyra befruktade och två toppembryon varav det ena ligger i klinikens frys och det andra sprattlar i min mage i vecka 28
Med det vill jag säga att man inte ska ge upp för att EN stimulering går åt skogen och kvaliteten inte blir bra!
Var mitt FSH komemr ifrån vet man ju inte då jag uppenbarligen inte är svårstimulerad. Men många äggblåsor var ju tomma så kanske där nånstans? Läste också intresserat tidigare i tråden om era hypofysgrejsimojser och prolaktinom... Jag har inte förhöjt prolaktin men liksom Bubblare har jag varit hos en homeopat som gjort irisdiagnostik på mig och den visade "obalans i hypofysen". Någon MR har jag aldrig gjort. Hoppas det inte är nåt jox där utan "bara stress"...
Rolgit att se så många gravida här! Mer sånt! Lycka till alla som är mitt i behandling Kram!