• Miss Kno

Vi med högt FSH

Hej. Är helt ny här. Känner att jag böhöver få skriva av mig och hoppas att nån kan ge mig svar och lite tröst.
    Jag 27 år och min sambo har just genomgått en utredning varför vi/jag inte kan bli gravid. Har nu försökt i 1,5 år. I Torsdags var vi till Skellefteå och fick reda på resultatet. För min sambo var provet helt normalt och för mig var allt normalt förutom att jag hade för högt FSH. Det låg på 16. Som jag då förstod på läkaren så kommer jag inte att kunna genomföra en IVF behandling i och med att jag ligger på 16 i värde ( gränsen går vid 10 ). Han sa även att så länge jag har regelbunden mens och ägglossnig så ska det inte vara några större problem att bli gravid, gav oss 95-97% att lyckas med en spontan graviditet. Det känns ju positivt men man blir ju bara så frustrerad och ledsen ändå. Varför tar det så lång tid????? Är det någon som har nått tips eller svar eller frågor?! Skriv gärna.

Stor eloge till vår läkare. För att han var mänsklig, saklig och ingav trygghet.

• Miss Kno

Hej igen. Som jag förstod det på läkaren så gick det inte att göra en IVF behandlig pga det skulle krävas sådana mängder för att få fram tillräckligt många ägg och det var inte säkert att de skulle kunna få fram rätt antal ägg med god kvalitet. Sedan var det även en kostnadsfråga, det skulle kosta så mycket med alla injektioner för att krävdes så mycket.

Jag har bara tagit FSH prov en gång.

Läste här på forumet att Folsyra kunde förbättra äggkvaliten?! Vad tror ni om det??

• Miss Kno

Vad olika besked alla verkar få!! När vår läkare gjorde vul på mig så såg allt okej ut. Äggstockarna var bra och det fanns flera äggblåsor. Men det känns väldigt knepigt att han dömde ut IVF direkt. Har inte fått göra nått clomifentest heller. Jag och min sambo har iaf bestämmt att vi ska försöka nu till 150% tills efter sommaren och har då inget skett så ska vi ta kontakt med en privat klinik....

Vill bara skriva det att jag tycker att det känns kanon att jag hittat hit, känner mig välkommen. Jätte bra att få "bolla" alla tankar med fler i liknande sits. Min sambo får då lite avlastning
    Man har ju så grymt många tankar och man går igenom allt om och om och om igen, ibland tror jag att man är på väg att bli lite knäpp.

• Miss Kno

Grattis Bubblare och lycka till.

Vart så besviken idag när jag fick mens...... Som ett brev på posten och då menar jag ett "brev" jag verkligen inte ville ha. Börjar ju undra om mina ägg är helt värdelösa?!. Vart är mina guldägg? Just nu verkar det då inte ens skimmra på nått av dem.... Skit oxå....

Har iaf börjat äta folsyra nu. Mest för skojs skull för att se om det har någon som helst betydelse! Kan ju knappast försämmra läget....

• Miss Kno

Hej igen. Har varit borta ett tag. Hoppas att allt går bra för alla och jag önskar all lycka till som bara går. Själv så har jag ÄL just nu så vi kämpar på som bara den....

Svar på tråden Vi med högt FSH