Vi med högt FSH
Hej!
Hittade äntligen en tråd som kanske kan ge mig svar på frågorna jag har.
Sommaren 2007 fick jag beskedet att jag hade ett FSH-värde på 13, fick ta om det fick då 12,4 vilket helt plötsligt var godkännt. Jag har dock läst att ett värde över 10 är inte normalt...
Jag är 30 om två månader och har inga barn, men vill så hemskt gärna ha. Har velat ha det i 10 år, men en sambo som för tillfället och även i 6 år har sagt nej till barn. Jag äter p-piller för att spara äggen (som min gyn uttryckte det). Nu är det så att jag förra månaden missade ett antal tabletter men tog dem så fort jag kom på det, ibland 12 timmar för sent ibland 24 och kanske vid någon enstaka gång ännu längre. Jag fick mensen som jag skulle, hade dock inte mensvärk som jag brukar ha och dessutom varade mensen få dagar och det var liten mängd(för att vara mig, jag brukar ha i över en vecka och jätteblödningar). Nu har jag dock 1 ½ vecka efter mensen fått en molande värk i magen, det drar och sticker och spänner och känns väldigt obehagligt (värken började i onsdags förra veckan). Det gör framför allt ont i äggledarna. Jag har även kännt mig illamående ett par dagar, men det är över nu.Jag trodde och hoppades på att jag kanske skulle kunna vara gravid eftersom jag glömde många tabletter förra månaden. Men gravtestet idag var negativt. Är det någon som vet varför det gör ont i äggledarna och livmodern? Jag har en kompis som just nu har börjat spraya för en kommande IVF och då ska man nedreglera äggstockarna (alltså försätta dem i ett stadium som liknar klimakteriet) och då kan man känna samma smärta. Kan jag ha sådan otur att mitt värde har ökat och att mina äggstockar nu säger ifrån att det inte är lång tid kvar? Någon som upplevt samma sak? Behöver hjälp!