Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10
Idag sa dom på dagis att Leo känner sig stor nu när han fått lillebror, han hade lekt med dom stora barnen hehe eller mest brevid men Leo trodde att han lekte med dom.
Idag sa dom på dagis att Leo känner sig stor nu när han fått lillebror, han hade lekt med dom stora barnen hehe eller mest brevid men Leo trodde att han lekte med dom.
Pesco: Var ligger Munirs?
Smurfan: Hoppas ni får tid för Leia.
Vi ska till HS och göra ultraljud på Lokes hjärta idag. Håll tummarna för att blåsljudet är borta. Känner mig också otillräcklig nu när Leo vill ha jätte mycket uppmärksamhet av mig och jag sitter och ammar. Måste ge honom tokmycket uppmärksamhet och kärlek på kvällarna innan det går att lägga honom. Men han är snäll och glad mot Loke det är skönt. Vet inte om det var trots eller brorsan men igår var det hemskt Leo bara skrev och gastade allt var fel, pappa lekte fel, maten var fel... till slut åkte vi alla 4 och storhandlade på Citygross och Leo var på jätte bra humör. Höll på att bli tokiga hemma.
Angel: Jobbigt med C och annat på en gång. *kram* Hoppas det vänder snart...
Nanis: Usch en poäng från tentan. Tycker du är super bra tänk att du kom in till slut du kommer grejja studierna och bli en super bra polis även om det är tufft att plugga med barn.
Pesco: På bebisar kan det vara t e x att vissa vägar som används när dom ligger i magen inte har stängts ännu men då brukar blåsljudet försvinna dom första veckorna. Eller kan det vara andra fel men dom kan inte skilja på detta bara genom att lyssna. Fick en lång och ordentlig genomgång och allt var bra med Lokes hjärta, det var skönt.
Smurfan: Om det inte fungerar med flaskmatning för Leia så kan du prova med en liten medicinkopp. Jag ger ersättning till Loke ibland med en sådan. Brukar ge lite extra 30 eller 60 ml när han verkar hungrig trots ammning.
Min mens blir bättre av ppiller men humöret hemskt. Funderar på spiral eller pspruta den här gången... får så mycket menont och stora blödningar utan piller men orkar inte med humörsvängningarna och att man blir mer deppig.
Du ska hålla Leia ganska upprätt och medicinkoppen ska man hälla på ganska rejält i munnen så att dom mer lapar i sig med tungan som en katt hoppas du förstår vad jag menar. Kan vara bra att vira en handduk om armarna så att dom inte viftar så mycket...
Ancy: Skönt att barnvakten är på väg. Det kommer säkert att gå bra... så jätte tidigt är det ju inte. En fördel är att du slipper jätte bebis som inte kommer ut. Loke vägde 4 kg men det står missförhållande mellan bäckenstorlek och barn i journalen.
Ancy: Skönt att du har gjort tillväxt ul så att du vet vikt. Hoppas du slipper ligga på sjukan, kram!
Anke: Det var ett tag sedan... allt bra med er?
Anke: Kram hoppas det går bra, kom tillbaks när du känner att du orkar. Tänker på dig
grattis ancy!
Leo har haft två öroninflammationer och jag en och en halsfluss
Här fick Leo borsta tänderna på pappa för länge sedan, slutade med att han bröt av tandborsten när den var i p's munn så nu vågar han inte mer
Pesco: Vad duktig Robin är kul! Hur funkar det efter kejsarsnitt, när får man träna? när kan man köra barnvagn i branta uppförsbackar? något man ska tänka på? Tycker inte jag fick någon info på sjukhus vad som gäller... vart ska man vända sig för att få info om detta?
Milimina och Pesco: Oj då var det så lång tid som jag hade för mig segt! Blir att man glömmer av sig ibland men det är inte skönt... så svårt när man inte kan lyfta Leo!
Jo jag kunde inte lyfta under graviditeten så man har lärt Leo att göra på andra sätt. Gossa i soffan, på huk eller golvet. Han klättrar upp i tripp trappen själv och upp i mitt knä när jag sitter på stol är på g att klättra upp i bilbanrstolen också. Jobbigast när han är ledsen och vill upp eller att jag inte kan ta ner honom från trip trap eller skötbord. Patrik fick en nerv i kläm och ska inte heller lyfta så mycket... han fick skadan när jag inte kunde lyfta längre.
Här har vi sjuk Leo hemma... fick hög feber lördags natt och har kräkts en del verkar alltid göra det av feber, redan 6 maskinen tvätt och finns till minst två till. Usch!!!!! Vilken kaos det blir fort!
Hur var det har ni bokat middag 28/4 ? Om allt skulle vara hyfsat ok hemma så vill jag gärna med, kanske inte så länge men P kan ju ge ersättning någon omgång.
Lite jobbigt efter snittet eftersom man inte får lyfta och värsta att man inte kan köra vagn med två barn i alla backar som är tokbranta här! Men Loke går bra att ha hand om och Leo får man busa med på annat sätt, har vant mig p g av foglossning. Men nu när han har varit sjuk denna veckan vabbar p för jag kan inte ta hand om honom själv...
Leo har tagit det bra att han fått bror men var ganska speedad dom första två veckorna och fortfarande svår att lägga vill vara vaken sent. Går bra om jag fokuserar extra på Leo särskilt innan läggdags men slitigt att amma och räcka till för två samtidigt som det är ascoolt att ha två barn och sae dom tillsammans. Jobbigast är nog sömnbristen och att man inte hinner med sig själv... ska shoppa lite kläder någon dag och gå och klippa mig
Leo gick på dagis dom två veckorna men sedan har han varit hemma denna eftersom han är sjuk. Tycker det var bra att han fick ha kvar sina rutiner och att Loke fick lite lugn och ro och inte hade bror som skulle klä av och på honom På morgonen och kvällen fick Leo all uppmärksamhet vi kunde ge honom.