Inlägg från: Elisabethjz |Visa alla inlägg
  • Elisabethjz

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10

Milimina: Grattis!!!!

Ancy: Håller med smurfan, du ser verkligen smal ut! Nästan oförskämt för att vara så "långt" gången

Är era små omäöjliga med tandborstning?! Benjamin vägar ifall vi ska hjälpa honom, får han göra själv så äter han upp tandkrämen mest.... Vill ju så gärna få gjort det ordentligt men om vi överhuvudtaget ska få in tandborsten så får vi använda våld och det känns inte bra. Han har ju 16 tänder nu och jag vill att han ska ha lika bra tänder som oss.

Har precis varit hos läkaren, har urunväginfektion och infektion i livmoderna. Har mått SKIT kasst sista dagarna med yrsel, ont i rygg/njurar och nästan inte kunnat andas och hög feber. Tog tester idag på sjukhuset och hade mycket bakterier och kristaller i urinet, så fick lite skäll att jag inte dricker tillräckligt ...

Förresten, här är Shopping festival nu!!! ME LIKE! Har tokhandlat!!! Hehe

• Elisabethjz

Smurfan: hur har det gått inatt?!

Maliiin: Benjamin har haft mer ont av sina kindtänder än dom andra, så det kan säkert bero på det som Elise har feber. Hoppas att det inte är ngt annat.

Nyth: Här är en till som skulle kunna äta sova och bo i badet om han fick!!!

Han brukar bada/duscha 2 ggr per dag minst, beroende på vad vi gör. En gång på morgonen innan vi åker, och sen när han kommer hem från förskolna för då är han sååå smutsig. Dom leker ju alltid ute och med massa olika färger, leror eller bakar. Alltid massa klet och kladd iallafall

• Elisabethjz

Verkar som om det är mååååånga små som har MYCKEt egenvlija nu. Benjamin blir sååååååååå arg om han inte får som han vill, och han slåss och bits.

• Elisabethjz

Milimina:??? Hoppas att du är ok?!

• Elisabethjz

Har inte hunnit läsa allt ännu, ska göra det nu!

Här spenderade vi natten till idag på akuten...Igen Benjamin har lugninflammation, infektion i ögat och örat. Men idag verkar han mycket piggare och vi har varit i parken ett par timmar och njutit av vinter vädret i Dubai!!!

• Elisabethjz

Angel: Jag hade valt NY, ÄLSKAR den stan!! Eller Rom är alldeles lagom för 3-4 dagar, oxå super mysigt och så mycket kultur, shopping och underbar mat!!!

Maliiiin: Usch vad tråkigt. KRAM till dig från oss.

Tack alla för era hälsningar till våran lilla sjukling. Han har nu fått tillbaka febern i em, 39,1, tycker det är skumt eftersom han inte hade igår och äter pencillin... Men det är mycket jag inte förstår mig på. Nu har vi iallafall fått riktigt astmaspray att ge honom, alltid något!

Milmina: hur mår du??

Nanis: Tror inte man ska tänka för mycket på att ibland får dom små vara på förskolan länge. Jag VET det är jätte svårt, men jag försöker alltid tänka att dom har det iallafall bättre där än på många andra ställen som dom ofta får följa med oss vuxna på som inte är så barnvänliga. Tex mataffärer och caféer och liknande....

Smurfan: TACK för att du delar med dig av era fina bilder på eran sötis tjej!!! OJ vad lik hon är Kevin när han var liten!!! Kram till er

• Elisabethjz

Åhh libanesisk mat som är såååååå god!!! Vi äter det ofta här, det är jätte billigt oxå Hoppas att ni får skojs!!

Nanis: Vi har inte heller så många dagar kvar, så du är inte ensam!!

• Elisabethjz

Nanis; Är det din syster dotter du menar som har fått RS?!?!

Vad skönt att det går så bra på dagiset för så många!!! Jag är ÖVERTYGAD om att dom flesta barn har det super bra på dagis/förskolor och att det bara är bra för dom på alla sätt.

Nu mår Benjamin bättre, men det var lite läskigt med så hög feber länge. Men det verkar vara ngt som går här, många på mitt jobb och folk jag träffar har eller har haft liknande infektioner.

Angel: Hehe, klart du ska skryta!!! Våra småttingar är ju klart duktigast!!!

• Elisabethjz

Twixie; Jag me!!!!! Benjamin sover som på kommando på föskolan på en madrass.... Det Händer ICKE här hemma, och han äter så fint och snällt där. Stod i dörren en gång utan att han såg mig och han är som ett ljus!?!?!??!

Otacksamt ibland att vara förälder... Men sen så smälter man nästa sekund när dom gör ngt sött

• Elisabethjz

Ancy: Usch vad tråkigt, förstår att du känner dig deppig. Skönt iallafall att det är en god prognos! *kramar om*

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10