LeaveMeAlone skrev 2015-02-18 09:20:44 följande:
Ja det har väl gått lite upp och ner här med. Vi är uppe i inskolning på förskolan och jag har precis börjat jobba så det är lite mycket på en gång. Vi har inte alltid orken att lägga tillbaka i sängen mitt i natten utan låter han sova mellan oss då men vi har vant av honom med nattflaskan och han sover längre och längre i sin säng och blir lättare att få att komma till ro genom tassen på och han somnar fortare på kvällarna.
Ja han kanske behöver lite extra närhet nu när det är så mycket nytt
Jag började ändra nattrutinen lite till. Jag la henne, la på täcket och sa godnatt och sen gick jag ut och stängde dörren.Fick gå tillbaka in några gånger, men det var bara små protester. Jag brukar ju annars sitta bredvid sängen så hon kan se och känna på mig när hon ska sova. Efter det fick jag 2 riktigt bra nätter i min mening. Bara 1 till 2 uppvak. Men nu i gårkväll och inatt så var både läggningen svårare och hon vaknade fler gånger på natten, så jag vågar inte hoppas på att det verkligen har hjälpt
Tror att ibland låter man tassningen gå för långt så att till slut behöver hon en hand på eller klapp på ryggen för att kunna somna om. Men men, får se hur det blir!