kuango skrev 2012-04-16 21:01:37 följande:
hur märker du att hon inte "vill" somna om i den egna sängen? vad gör hon när du tar upp henne? hur länge hade ni hållit på när hon somnade i er säng? hur hamnade ni där, så att säga?
Hon gråter, skriker sparkar när man lägger henne ner. När jag tar upp henne så fortsätter hon gråta och vara orolig. När det inte funkar och vi tar upp henne så brukar det ta ca 2o min innan vi lägger henne i sängen. När hon har sovit hos oss så försöker vi i 40 min upp till en timme. Vi vill ju vara konsekventa men de nätter funkar verkligen inte sängen.
Nätterna är jätteolika. Vissa nätter vaknar hon 2 gånger och då räcker det enbart att man lägger handen på henne för att hon ska somna igen. Andra nätter måste man ta upp henne och knappt det hjälper. Vi har försökt nu i två veckor och det funkar inte ännu ;/ Det som är positivt är att hon har slutat äta på natten och hon är lättare att somna i sängen på kvällen. Hon har också för första gången sovit en hel natt utan att vakna :) (men det var vid ett tillfälle på 2 veckor)
Nu har hon även blivit förkyld så hon har svårt att andas så det bidrar ännu mer till oroliga nätter.:(
Kan de olika utvecklingsfaserna vara en anledning till att hon är så orolig nu den senaste nätterna? Hon fyller 10 månader nu den 27:de april.