• Siabellon

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

får jag fråga, är för trött för att läsa från början - förlåt! Gjorde ni tassningen vid läggningen på kvällen också? Vår kille somnar utan problem i vår famn efter div rutiner o sover 1-4timmar utan krångel, det är nätterna som strular till det o nu vill vi prova tassningen men vet ej om vi ska bryta vår vanliga nattningn

Vore snällt om du har tid att svara, eller nån annan som provat!

• Siabellon
    didilej skrev 2008-02-04 17:45:35 följande:
    Siabellon - funkar er nattning och ni är nöjda med den som den är ser jag ingen anledning att ändra på den. Visst - by the book så skall barnet somna där det är meningen att barnet skall sova för natten men ifall nattningen inte är ett problem för er så är det ju inget problem För oss blev nattningarna bara jobbigare och jobbigare så därför tassade vi genast från kvällen och nu behöver jag bara lägga ner gossen efter kvällsamningen och säga "Sov gott! Mamma älskar dig!" Sen hör jag hur han ligger och sparkas och varvar ner på egen hand innan han somnar.Saandraa - kör ut sambon ur sovrummet De första nätterna får man nog räkna med en del gråt och tandagnisslan då man inte ger flaskan/bröstet utan bara tröstar i famnen. För oss var det dock bara 2-3 nätter som var riktigt jobbiga så kanske ni kunde tassa någon helg då din sambo är ledig?
    tack!!
Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola