~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Den här åker rätt in i favoriter
Tack didilej!
Den här åker rätt in i favoriter
Tack didilej!
didilej--> Hej förresten! Man kan skriva till dig i två trådar Men jag har en fråga som hör mer hit.... Jag försökte med tassmetoden nu när jag la min tjej. För av ngn anledning så har läggningen börjat strula.
Jag lade henne och hon gnydde. Så jag gick ut - för så kan hon låta ibland och så går det kanske 4-5 min och sen sover hon. Men inte denna gång. Gnydden blev värre och blev till slut gråt och skrik. Jag gjorde alla stegen och kom till steg 4... när hon blev lugn lade jag henne och hon skrek så fort hon kom ner i sängen. Men vad göra då? Jag försökte lugna henne genom att ha handen på henne... jag smekte henne över bröstkorgen men.....icke. Så jag tog upp henne igen... lade henne, hon skrek, tog upp, lade henne ... osv höll på i 30 min. Till slut gav jag henne nappen... och tjopp så var hon tyst och somnade.
När jag kommit till steg 4 och lagt henne efter att hon lugnat ner sig, ska jag hålla ut längre med "handsmekningen" eller ska jag göra så som jag gjorde.... ta upp, lägga ner.. ta upp, lägga ner????
Mymlan79 --> Det där med spjälsängen...... Min tjej "hatade" sin säng och grät så fort man la henne där. Jag fick tipset av bvc (ibland får man bra tips därifrån ) att på dagen när hon var mätt och utsövd och på bra humör, sätta henne i sängen, så hon får "lära känna den". Inte leka där, utan mer sitta och mysa. Detta gjorde jag. Det började med någon minut och så fort hon visade ogillande så var vi klara för den dagens träning. Sen fortsatte jag så. Jag kanske höll på i en vecka och sen började det gå bra att lägga henne utan att hon skrek så fort hon nuddade madrassen. Kanske kan vara värt att prova.... lycka till