• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym (ajaj)

Det normala när man flyttar in i en BR som redan ägs av den ene och blir sambo är att man inte betalar på de ev lån som finns på lägenheten, men man delar på månadsavgiften (hyran) och el.
    Den utgiften har ingenting med ägandet att göra.

Jag har aldrig hört någon annan resonera som du gör och jag tänkte att din hjärnskada kunde vara en av orsakerna.
    Tycker du själv inte det är konstigt när så gott som alla härinne går emot dina åsikter?

rött och guld skrev 2008-01-29 23:47:31 följande:

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-29 23:22:25 följande:
    resonerar som jag gör? är det normalt att ta andras grejer??
  • Anonym (ynkligt)

Hon är hjärnskadad och jobbar inte

Sundance76 skrev 2008-01-29 23:53:30 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:41:49 följande:
    Du är ju nästan komisk med tanke på att ekonomi är ett STORT intresse som du skrivit tidigare. Jag vet visserligen inte vilka räkningar du har eller var du bor, men man behöver försäkring på lägenheten och på sig själv (kostar pengar), är du ärlig så betalar du TV-licensen som är på nästan 2000:-/året. Med tanke på att du inte har några andra utgifter än räkningar räknar jag med att du går till jobbet eller är arbetslös - annars kostar det också (pengar om jag skall vara tydlig). Om du inte är naturist så lär du behöva köpa kläder emellanåt (second hand kostar också - pengar)Å andra sidan skulle jag också kunna bo gratis, äta gratis, sluta jobba och ha det riktigt naturnära ute i skogen under ett vindskydd - alltså ingautgifter alls.
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:28:44 följande:

Men varför känner du att du ska vara med och betala bensinen men inte något annat ab era räkningar?rött och guld skrev 2008-01-29 23:24:37 följande:
    inte VÅRA räkningar HANS räkningar.
    därför att jag ANVÄNDER bilen.
    men jag BEHÖVER inte betala om jag inte vill..
    han har pengar så han har råd att tanka även om jag använder bilen.
  • Anonym

Men betyder det att man är en sämre människa för att man klarat sig bra? Jag skulle aldrig se ner på någon annan bara för att den har för låg/hög inkomst. Däremot kan jag tycka att folk har konstiga åsikter och möjligtvis undra hur de är funtade när man läser sånna här trådar.
    Och vad ska jag göra åt att det inte gått så bra för andra?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:54:57 följande:

bra att det har gått bra för dig, men för alla går det inte lika bra,oavsett om man har utbildninge ller inte...
  • jennie ellie

Använder du inte lägenheten då? Troligen gör du det och då borde du betala halva avgiften som var på strax under 3000
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:57:55 följande:

inte VÅRA räkningar HANS räkningar.därför att jag ANVÄNDER bilen.men jag BEHÖVER inte betala om jag inte vill..han har pengar så han har råd att tanka även om jag använder bilen.
  • rött och guld

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:30:33 följande:

HejJag bor också i Västerås, och undrar i vilket område man hittar en bra lgh för 300.000?Innan vi köpte huset så kikade vi efter större br, men hittade inga som låg under 1.5 milj. Nu letar vi efter en br (1:a) till dottern på 17 år, och de vi har kikat på ligger runt 500.000 och uppåt.
    kolla på www.bostadvasteras.se
  • Sundance76

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 23:56:52 följande:

Hon är hjärnskadad och jobbar inte
    Men det förklarar ju allt och då behöver vi inte försöka få dig (Rött och Guld) att förstå. Det kan låta taskigt kanske, men efter närmare 10 sidor av inlägg har det ju inte gått in något och lär ju inte göra det sen heller då.

Ett sista tips: Prata med din sambo och förklara vad vi har sagt här inne.
  • jennie ellie

Nu får ni tjafsa vidare själva

• rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:33:16 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:31:50 följande:
    Ok, ett sista försök då. (envis eller dum?)Avgiften har inget med ägandet att göra.Punkt.
    men du vill ju att jag ska betala hälften, varför ska jag göra det+ jag får ju ingenting för det!!
  • Anonym (ajaj)

Han verkar ju också vara lite konstig då han tror att du ska kräva halva lägenheten om ni skulle separera bara för att ni delar på hyran!? Så funkar det ju inte enligt lagen...

Jag skulle nog lägga lite mer på boendet än ni gör. Jag skulle aldrig stå ut med att bo i en etta, två stycken och två katter. Går man dessutom hemma om dagarna skulle då jag bli knäpp.

rött och guld skrev 2008-01-29 23:57:55 följande:

inte VÅRA räkningar HANS räkningar.därför att jag ANVÄNDER bilen.men jag BEHÖVER inte betala om jag inte vill..han har pengar så han har råd att tanka även om jag använder bilen.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?