Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Starlet1 skrev 2008-02-27 15:53:39 följande:
    Men vad du är duktig som är ute och går. På BF med mina graviditeter har jag knappt varit rörlig
    Jag är desperat..ser inte klok ut i huvet och behövde verkligen färg. Ångrade mig rätt snabbt kan jag lova, och hela hemvägen så var Xander på sitt suraste humör, så det gjorde inte promenaden roligare direkt
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-02-27 15:56:53 följande:
    Jag kommer ihåg när jag hade BF med Moa, då gick jag till kiosken vid ÖB och köpte festies..mannen i kiosken tittade skrämt på mig när jag sa att jag hade BF idag när han frågade..likaså busschauffören på BF+1 som bad mig att inte föda i bussen... :P
    haha..sådär reagerar folk som jag pratar med också! Dom ser lite smått panikslagna ut när jag berättar när mitt bf-datum är

När jag gick med Xander så var vi in på Volvo och skulle provköra bilar, och försäljaren höll nog på att få rännsketa när han fick veta att jag var beräknad just den dagen. han föreslog att vi skulle komma tillbaka och provköra när vi hade fått bebisen istället.
    Vadå..trodde han att jag skulle hoppa in i hans svindyra volvo och låta vattnet gå bara för att jävlas liksom?
  • Nirnaeth

Nej men jag fortsätter väl min monolog här..blir så rosa och fint

Har precis dammsugit hela lägenheten, i ytterligare ett försök att få nåt att hända. Men rent och fint blev det ju iaf.

I morgon ska jag måla i badrummet, försöka göra en fin (hoppas jag iaf) schablonmålning på ena väggen. Ännu en sån där syssla som man inte kan avbryta hur som helst, då man inte vill att allt ska sätta igång.

• Nirnaeth
    smarties skrev 2008-02-27 18:02:42 följande:
    Och glömde länken, så klart.www.bergdesign.net/sixseatr.htm:D
    Men ja!

Fast visst, blir ju allt vanligare med flerbarnskullar, så det är väl tur att nån tillverkar vagnar åt dom också.

Jag som har fobi mot tvillingvagnar! Huuu för att behöva köra runt på det där åbäket!
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-02-27 19:38:23 följande:
    Beror väl ändå på vilken vagn man väljer.. tycker inte min tvillingvagn är ett dugg dryg å köra...
    Handlar inte om att dom skulle vara dryga..utan att jag tycker dom är breda. Jag är så himla liten, så det känns bara helsjukt att stå bakom en så bred vagn. Jag känner mig som en liten myra.
    Hade svårt för Bt Joggern av den anledningen, och den var ändå en singel!

Är himla glad att vi inte behöver tänka på någon syskonvagn nu iaf.
  • Nirnaeth
    GRATTIS Nedina!
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2008-02-28 12:56:37 följande:
    Hörru nirna, ska din unge bara fylla år vart 4år eller? Grattis på namnsdan föresten, du får bortse från att dom glömde H:et i almanackan
    Hehe tack tack

Men den där snigeln lär ju inte dyka upp förräns om minst två veckor! Jag vill verkligen föda i morgon känner jag, nu är jag helt tillfreds med den tanken. Så alltså kommer inget att hända i morgon heller!

Har gjort en väggmålning i ena badrummet nu, det var lite drygare än jag trodde från början. hade god lust att ge upp, men har man tagit Fan i båten då får man ro!
    Kunde ju inte lämna det halvfärdigt, för då kommer min käre sambo att flyga i taket..och jag har ingen lust att köpa ny våtrumsfärg för att måla över hela väggen sen.
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2008-02-28 13:09:51 följande:
    Bild?! Lät onekligen som nått man vill se! Skulle aldrig våga måla när Jacob är borta, haha!!Det vore ju skoj om du varierade dig lite, du är ju inte tvungen att gå absolut så länge det går
    hehe, ska ta en bild sen när det är helt färdigt. Måste måla en vända till, för det vita lyser igenom det svarta än. Xander får ta ett bad i det badrummet idag, så hinner jag måla färdigt innan Thomas kommer.
    Han är inte informerad alls om mina planer, och vet inget om någon väggmålning.
    Surprise honey!!
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-02-29 07:05:09 följande:
    Godmorgon tjejer! Idag är det skottdagen, ingen som ska fria till sin karl?Idag har ni ju chansen, tackar han nej måste han ge er en fin present. :)Hör och häpna, KARLN har lessnat på vagnen!*chockad*HAN vill ha en ny! Så jag fick tillåtelse att sätta ut rymdskeppet på annons. :)Vad vi ska ha nu har vi ingen aning om, helst skulle jag nog vilja slippa det här med vagnar nu, så ont i handleden som jag har. Inte fick jag operera handleden heller, var något som skulle försvinna med tiden..suck. Men det är ju NU man har ont liksom.Men tydligen skickade Falun tillbaka remisserna utan o göra något, så det var ingen ide.*bleh*Idag blir det shopping på Kupolen, sen handla madrass till Max nya säng på Jysk..Ikväll blir det hemgjorda räkmackor och massssor av mys! :D
    Haha nejdu, inget frieri här inte.

Har HAN tröttnat på vagnen??  Antar att det är syskonvagnen du pratar om?
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-02-29 07:48:58 följande:
    *nickar* Ja, trodde aldrig den dagen skulle komma när HAN föreslog ett vagnbyte.Men jag håller med honom, herregud, vilket pusslande in genom porten, in i hissen och sen komma in i dörren utan att dra med sig dörrkarmarna.. :P
    Förstår det, breda som hangarfartyg

Skulle vi mot all förmodan behöva syskonvagn, så blir det lätt en sån här: http://www.blocket.se/vi/15198403.htm?ca=6_s

(Inte min annons såklart)
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)