• tejp

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

smarties skrev 2008-03-11 18:32:41 följande:
    Gud vad ni har magsjuka hela högen, var håller ni hus ihop eftersom alla blivit sjuka? :)
    Var inte alla på samma MeandI häromdagen! jag ärrätt nöjd med att jag inte var där
    Nirnaeth skrev 2008-03-11 17:26:06 följande:
    vad är det för fel på ditt utseende nu då?
    Förutom allt de vanliga så har jag en jävla ögoninflammation som kan skrämma döda till och med! Ser ut som frankensteins syrra, typ
    Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp
    smarties skrev 2008-03-11 19:30:27 följande:
    Men jag var där? :)Jag är frisk som en nötkärna :)
    Du kanske inte bet i några leksaker och var så inpå alla bebisar. Verkar ju som att det bara är barnen som har smittats från början.
  • tejp
                                                      Grattis Mariah!

Fyfan vilken dag. Moses har sovit apkasst inatt och grinat hela dagen. Är febrig, grinig, snorig. Jag har feber och frossa, ögoninflammation och mår som en hund. Skitliv!

Hatar att vara sjuk!

Känner små tendenser till halsont också Gråter Är precis i klass med en karl idag
  • tejp

Adele skulle hon heta!Grattis mariah!

• tejp
    Martha skrev 2008-03-13 15:44:04 följande:
    Gaaahh... Skulle byta blöja på tjejjerna nu för vi skulle gå ut..  Har inte bytt på Havanna sen vi hämtade på dagis.. Å gissa om jag blir förvånad när hon har SAMMA blöja som när hon gick till dagis i morse.. Hon har alltså haft den där sen före klockan 09 i morse
    Dom kanske sparar pengar på ert dagis Nej men allvarligt, det var riktigt dåligt!

Här är vi sjuka ff. Så trist, tråkigt blääää.

Ylva vet hur du har det, är inte kul med sjuka barn! Är inget som direkt duger här.

Varför kan man inte få vara frisk, är det så mkt begärt?!
  • tejp
    Martha skrev 2008-03-14 10:01:29 följande:
    Den här morronen började bra men sen blev det dryyyygt... Skulle med Havanna till dagis, har gått två dar nu men i dag orkade vi inte så vi skulle ta bilen.. tyckte det gick trögt så efter ett tag stannade jag å kollade..  PUNKA... *sucka stort*  
    åh fyfan!!! Jag har aldrig bytt däck i hela mitt liv ja, skulle bli skitsur om jag fick punka!
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-03-14 12:55:42 följande:
    Min kille äter inte. Jo, gröt och välling och morotspuré, men inget som har bitar i sig. Han tar en tugga och så klöks han och spottar ut. Funderar på om han har ont i halsen i alla fall, undrar om jag inte skrivit det här redan en gång i trådan, förvirrad Vill att han blir frisk snart.Vart till Smålänningen idag, hissgardinerna kostar 365 kr, så nu är det bara att fortsätta kolla runt och inte minst, mäta fönstrena, hihi.
    Ja friskhet hitåt tack också! Är sååå less. Moses är inte heller speciellt matglad längre.
    Är bara å hoppas att det är sista gången nu!
    Jag har ont i halsen, hoppas inte adam har det för det är helt uselt!
  • tejp
    Nirnaeth skrev 2008-03-14 14:00:55 följande:
    Halloj Tack för alla grattis!Ja Adele ska hon heta, Adele Mariah Fideli. Hon vägde 3640 gram och var 50 cm lång. Född 09.51 igår morse. Jag sa ju hela tiden att jag inte ville föda barn på min födelsedag, och jag fick som jag ville. Kvart över 12 på natten kom första värken Vi åkte in vid 3 på natten, eftersom värkarna var jäääävligt intensiva. Jag visste inte att det kunde göra så ont, förra gången hade jag knappt mensvärk..Ja, förlossningsberättelse kommer senare iaf. Vi skulle ha kommit hem igår egentligen, men barnläkaren dök aldrig upp som utlovat, och till slut var klockan så mycket att det inte var nån idé längre. Men i morse stog vi först i kö!Båda barnen sover middag, och THomas är ute och handlar. Helt sjukt..jag har tvåå barn!
    GRATTIS igen och välkommen hem!! Visst är det sjukt, man måste nästan gå och kika hela tiden för att förstå att man verkligen har bebisen på utsidan!!

Måste fråga en sak Uttalar man namnet Adel eller Adele precis som det låter?
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-03-14 14:15:18 följande:
    Göte har också ont i halsen. Pratade med han idag och han lät för bedrövligt. Och Adam klöks verkligen av bitar, men välling och gröt och banan går bra. Hoppas bara han inte har halsfluss, inte så mycket för hans skull, utan för min. Jag får verkligen inte få halsfluss nu, kämpar ju ändå på med mina eksem, behöver inte ännu värre än jag har.Men det är ju jättejobbigt att dom inte äter. Och stackars dig som fått så mycket samtidigt.

Haha jag blir nästan tårögd av sånnadär "stackars dig.." kommentarer Jag tycker så ofattbart synd om mig själv
    Hoppas verkligen att du slipper halsfluss, men visst får du medicin på en gång då va?
    Moses har ätit lite fruktpuré vid lunchtid så nu orkar han riva i diskmaskinen.

Marit, vagnen är jättefin!!!

tejp skrev 2008-03-14 15:00:12 följande:
    Uttalar man namnet Adel eller Adele precis som det låter?
    Doh, som det stavas ska det självklart stå juh!
  • tejp
    smarties skrev 2008-03-14 15:03:35 följande:
    ..och som hämnd smög han sig hit in, puttade omkull Moa så hon blev lessen och sprang tillbaka till sitt rum.Pust. Trots är underbart.
    Hehe det där känns igen! Straffa småsyskonen brukar ju ge bra reaktion!
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)