Inlägg från: smarties |Visa alla inlägg
  • smarties

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Måste dom pussa varandra nu för tiden för att man ska få vattkoppor? :)
    Försökte en gång förut hos en familj, men inget hände..morr. :)

Marit, det är nu du ska ha vattekoppepartaj! :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties

Hm, jaha? Fick samtal från pappa, syrran har åkt in akut inatt med våldsamma kräkningar som inte slutade och blodsocker som var nere i botten (hon är diabetiker)
    Mysko..bara hon inte smittat oss med något liknande, kräkningar som inte vill sluta lät jobbigt.. :P

• smarties
    Martha skrev 2008-04-10 09:36:23 följande:
    Du har inte funderat på om det är ni som smittat henne då? med peppes och max kräkningar och moas konstiga bajsningar`? Ibland blir det ju en annan reaktion för en del...
    Nej, hon var sjuk redan när hon kom hit. :)
    Hon var dålig i magen då, och sen blev det värre framåt kvällen.
    Hon misstänker att det är något hennes dotter haft med sig från dagis.
  • smarties

Eller rättare sagt, hon kände sig knepig när hon kom hit, lättare yrsel, knorrande mage etc.
    Och så brukar mina magsjukor börja iaf när jag väl får dom.
    Hon hade sin dotter förra veckan, så det är ju lurt.

Ingen annan är dålig iallafall. Pappa var här nyss, han skulle åka o lämna kläder etc åt henne i Falun. Knepigt, dom hade inte ens kunnat erbjuda henne en sjukhusrock. Dålig stil.

Läkarna sa att dom visste inte riktigt vad som var fel iallafall. Så..vem vet vad hon har :P

• smarties
    tejp skrev 2008-04-10 10:26:02 följande:
    Men hälsar ni på varann när ni är dåliga i magen? Fy jag skulle bli skitarg om min syrra kom hem och hälsade på oss när hon var klen i magen. Ja jag blir föresten skitarg oavsett VEM som hälsar på oss med magsjuka
    Neeej, alltså inte DÅLIG dålig i magen, hennes mage lät o knorrade, hm, ja, du vet kanske hur jag menar. :)
    Sen när hon kom hem blev hon "sitta på toalettendålig" ja, och sen kom kräkningarna.

Dom ringde från sjukhuset för en stund sen, och hon skulle få ligga isolerad ett tag nu, så dom fick ordning på hennes värden. Men dom trodde absolut att hon fått något virus, och vi var uteslutna..tjoho. :) Fanns inte en chans att vi skulle smittat på några timmar sa dom :)
    Då hade jag rätt, vi var inte magsjuka. :)
  • smarties
    tejp skrev 2008-04-10 10:41:44 följande:
    Spelar inte nån roll vad du säger, jag skulle INTE träffa er. Låter inte som en slump att tre av fyra i eran familj har kräkts eller haft diarré. Det måste ju iallafall ha varit ett himla sammanträffande att ni blev "dåliga" så samtidigt och ingen av er har magsjuka.Hoppas att din syster kryar på sig nu! Fy va hemskt att ligga isolerad
    Mmm hon får det så himla drygt när hon har diabetes o får magsjuka, kroppen vill inte riktigt som hon ska då..hon blir jättelätt superdålig på en gång.
    Men det är bra att hon får ligga isolerad också, så hon inte smittar någon annan där borta.
    Kan ju bli katastrof..
    Vi fick ju ligga isolerade när vi åkte in med Max när han var magsjuk o fick dropp.
    Supertrist, men välbehövligt.

Jo, mycket på en gång, Peppes otäcka pizza o Max välling..(FY vad den stank jäst alltså)
  • smarties

Och sådär, kan vi övergå till något annat nu? =P

• smarties

Vi träffades några timmar på tisdagen, och innan det hade vi inte träffats på över en vecka.
    Så det var bara slumpen.
    Så nog nu, PLIIIZ :P

• smarties

Jahapp, så var det dags för elräkningarna då.  

• smarties
    znoozan skrev 2008-04-10 12:23:01 följande:
    nu? konstigt vi fick vår i mars! 
    Mmm hela huset är korrupt, är det normalt att man ska behöva byta glödlampor flera gånger i månaden?
    Och dom säger att inget är fel..hm.. :P
    Ledningarna är helknas här..eller så spökar det enormt.
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)