Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Martha skrev 2008-02-21 14:18:34 följande:
    Har ni sett att det är halva priset på det som är kvar på pops rea nu???
    Hehe var där idag och snokade, men det var inte så mycket roligt kvar dock. Fast det beror kanske på vad man är ute efter.
    Dom rosa skaljackorna var det dessutom 150 kr rabatt på.
    Lite vinterkläder fanns kvar också, om man är ute efter sånt.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-02-21 21:27:19 följande:
    ja, jag lovar.. är inte så kaxig  längre efter all smärta jag fått uppleva det sista dygnet.. :-S men jag klarade inte av att ligga där nå mer, låg i ett 5rum med bara gamla tanter som låg och skrek.. och jag var sängliggande med dropp så jag kunde inte precis gå därifrån heller.. Hade tydligen jättedåliga blodvärden, så jag har fått nån medicin utskriven som ska ätas i en månad. Skönt att va hemma, så  nu ska ja sova..
    Men fy, din stackare!
    Å ena sidan förstår jag att du ville hem, jag får psykbryt på sjukhus, men fattar inte att du vågade!

Men var det inte blindtarmen?? vad var det för fel då??
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2008-02-22 09:12:18 följande:
    Mår du bättre nu? Antar att det inte var blindtarmen eftersom du fick åka hem? Gallsten?Det är ju inte värre än att du kan åka tillbaks ifall du mår sämre igen Krya på dig vännen!!Jag har sååååå ont i munnen. Har en visdomstand som inte kan komma upp riktigt tror jag, för den är uppe lite, och så blir det infektion i tandköttet runt, är skitäckligt och gör så jävla ont!! BuuhuuuTycker jättesynd om mig själv!!Va har ni för helgplaner tjejer?
    Föda barn?
    Förmodligen inte, så jag ska åka och hälsa på Karins nyföding, och sen försöka tjata mig till att få vara flytthjälp åt min bror. Kanske kan sätta fart på saker och ting

Dom där sabla visdomständerna är ett riktigt gissel. Fan vad det gör ont när dom ska upp! Fck en rejäl inflammation av en sån en gång, och fick lov att åka in akut och dom stack in sprutor i hela kinden och tandköttet (ej bedövning!!)
    Var helt knäckt, och gick ner typ 5 kg eftersom jag inte kunde tugga nån mat.
    Skulle ha dragit ut en i våras, men jag missade tiden och nu vill jag inte boka in en ny, för jag kommer aldrig våga låta dom dra ut den.
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-02-22 11:31:12 följande:
    Det är forf en "misstänkt bildtarm". Tydligen kan den retas under flera år om det vill sig illa, utan att bli inflammerad/svullen och dom opererar helst inte bort den försen dess. Dom kollade igenom alla mina organ och alla organ mår prima Utom ett mycket dåligt blodvärde, så nu är jag satt på medicin.Men jag kände såhär: Jag hade inte ont längre, och när läkaren berättade att en blindtarm KAN retas, till och från i flera år, så kändes det bättre att åka hem, än att ligga där och vänta.. alltså, skulle jag vara kvar så var det för att dom ville ha lite mer observation över hur jag mådde och mådde jag bra idag skulle jag ändå bli utskriven. Jag kan ju inte ligga på sjukhus i flera år
    Skönt att allt såg bra ut för övrigt då, men trist med en retsam tarm!

Tror ju inte dom skulle låta dig åka, om det fanns några faror för dig, men hoppas iaf att tarmen håller fan på sig nu då. Eller så bara gör sitt, så den kan bli borttagen.
  • Nirnaeth

Haha, sitter ni och väntar redan? Då lär ni få vänta er gröna..
    Här lär det inte bli några bebisar än på minst två veckor!

4 dagar kvar till bf, men det datumet känns inte det minsta aktuellt.

På Thomas jobb har dom anordnat vadslagning, fick jag veta igår. Blev bra sugen på att ge mig in i den jag också, så kanske man kan tjäna lite pengar på eländet åtminstone

Idag ska vi städa ur lite skit, köra till tippen, och barnvakta brorsdottern medans dom flyttar till nya lägenheten.

• Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-02-23 08:43:52 följande:
    nä har du 4 dgr kvar till bf får väl bebben ta och komma ut snart tyvärr funkar ju inte alla "bra" tips man får för att sätta igång det heller! jaga busiga barn idag kanske funkar
    Ja jag tycker att det borde räcka nu, som kompensation för övertiden förra gången borde jag få lite tidigare den här gången

Blev ju inte ett dugg roligare av att min kompis som var beräknad samma dag som mig, fick sin bebis redan i måndags! Eller jo, kul att hon fick sin bebis..men min väntan blev bara ännu längre.

Tänkte ta med vildarna ut, och springa runt lite i Gylle, och så ska jag bära ner en massa saker i källaren. "färdknäppade" lite i morse, och käkade kryddstark tacos igår...
    Men samtidigt så vet jag ju tyvärr att det är som dom säger.."den kommer när den är redo, oavsett vad man gör". Även om det är det värsta jag vet att få höra
  • Nirnaeth
    Susstuss skrev 2008-02-23 09:17:13 följande:
    Så som du och jag höll på "förra gången" så tror jag ingenting funkar, vi provade ju allt och dom vägrade komma ut  Logiskt sett borde du inte få vänta lika länge, men det kanske är en envis dam.
    Haha ja helt sanslöst egentligen att jag försöker inbilla mig själv att "den här gången så kanske.."
    Jag minns att jag drack basilikate dagen innan Xander kom ut, och jag har nånstans i bakhuvet hela tiden tänkt att det nog var det som fick ut honom till slut. Men det är bara att inse..han var redo, och det hade inte ett skvatt med mig att göra.

Envis räknar jag med att hon blir..oavsett om hon blir lik mig, Thomas eller Xander..det är liksom "vår grej"

Fast Thomas är iofs född två veckor före bf..men det hade nog mer med rökning, ricinolja..etc att göra.
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-02-23 09:18:01 följande:
    "den kommer när den är redo, oavsett vad man gör"... mm det har man ju fått höra.Vilket jag vägrar trott på varje gång.Jag tror dom håller sig krampaktigt fast där inne, nyper sig fast i allt dom får tag på och vill bo kvar där tills dom blir arton år.. :PDet kändes som det åtminstonde :DIdag ska vi gå ner till Dollarstore och köpa lördagsgodis, och då ska jag in på Barnens Hus och se om dom har fått in några snygga vagnar. (Är ju ute efter en singel till Max)Men det lär dom väl inte ha.Ingen som vet om P&T´s pink camo finns någonstans o kika på? Den ser så fin ut på bilderna...men inget som skulle passa mina ungar..men man kan ju få dregla :D
    Ja det känns ju lite uppgivet att bara acceptera att man inte kan göra nåt, man vill gärna tro att man kan påverka!

Fast det är iaf lite underhållande att sitta och läsa om alla "dunderknep" folk har, ingen vet egentligen om nåt funkar, men alla har hört nånstans att just deras knep ska vara det som gör susen.
    Läste nåt om nån helsnuskig sörja man skulle dricka..masa hopkok som lät riktigt vidrigt.
    Hur desperat jag än blir, tänker jag inte ge mig på den kan jag lova!
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-02-23 09:28:35 följande:
    Mmm den röran skulle jag heller inte ens peta på.. :)Håller dock tummarna att du inte behöver gå över mer än 2-3 dagar..maximalt..sen kommer tösen o komma med racerfart.. :DHar ni allt planerat ifall det går tokfort? :D
    Ja allt är packat och klart, både min väska, och Xanders, och alla inblandade barnvakter är förberedda med nycklar och info.
    Det som är så bra är ju att min bror kommer bo på samma gata som oss, från och med idag, så han behöver bara springa hit när vi ringer
    Måste bara prata lite med dagis på måndag också, så att dom vet hur vi har tänkt göra ifall Xander är där när allt sätter igång.

Är lite rädd för att det ska gå för fort också, men samtidigt föredrar jag nog en snabb förlossning än att behöva ligga där och tröka hur länge som helst. Förra gången sov jag ju iofs mest hela dagen, och stackars Thomas hade hur tråkigt som helst.
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)