Inlägg från: smarties |Visa alla inlägg
  • smarties

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Haha, jag har just haft världens förvirrade samtal i telefon.
    En kompis ringde, dom har också framkallat och fått korten idag.
    Mitt bland alla kort ligger kort från VÅR framkallning!
    Hur sjutton kan det komma sig? Och tänk att dom hamnade hos våra vänner? :P

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties

Jag har noll aning, jag blev helt ställd. :)
    Han skulle ringa o skälla på dom o kräva kompensation, haha :)
    Undrar vem som får hans bilder då..för det fattades ju bilder för honom. Kanske någon annan får dom framkallade i sin hög..? :)

• smarties
    Nirnaeth skrev 2008-02-05 13:25:46 följande:
    Men det är ju ganska upprörande egentligen! Nu vet jag inte vad det var för bilder, men förhoppningsvis "anständiga". Det hade ju lika gärna kunnat vara väldigt privata, intima, känsliga, bilder, som man absolut inte vill att nån ska se hur som helst. Och att dom då råkar skickas ut lite hur som helst, det är ju rätt dåligt. Tänk om det var  tex förlossningsbilder, där ett foto visar hela härligheten i utdrivningsskedet, med ansikte och allt, kul att få den spridd i Sverige
    Mmm var ju bara när Moa stod i soffan o när Max åt :D
    Ja, tänk om det varit något privat..o ens VÄN ringer o berättar att dom har korten.. :P
    *rysa* :D

Ska nog ta ett lass på karln också, som tröst nu. Nog för att vi fick alla korten, men har ju massor av fler kort jag vill ha ut på papper.

Gud vad jag önskar jag hade fler förlossningskort förresten..vi hann ju ingenting med Moa! :P
  • smarties

Haha, gav Moa en majskrok nyss..man hör bara "mmmm, slafs slafs sörpel dregel" :D
    Så tydligen var dom godkända :)

• smarties

Hm, ni som har koll.
    Lådor, typ stora papplådor med lock, var? Mer än IKEA?

Får ju aldrig komma till IKEA.. :P

• smarties
    Starlet1 skrev 2008-02-05 15:59:39 följande:
    Hur stora? Åhléns hade förut, men kan ju vara lite dyra ibland. ICA Maxi har också haft. Coop kanske?Märkligt med bilderna. Har ni fått nåt svar på hur det kunde hända?
    Åhlens var lite för dyra, men fina. Jag vill ha massor till ett lågt pris..dumma IKEA som inte vill komma hit! :)

Ja, knepigt med bilderna eller hur? Vi heter helt olika också, har dom gått efter Borlänge bara..Näe, konstigt..vem som helst kunde ju ha fått dom, men dom kom till våra vänner--helt galet :)
    Jag ska ta och maila kundservice o höra. Kanske man kan få lite plåster på såren :)
  • smarties

Kommer bli mycket shoppande på Marits party..här har vi inga kläder kvar nästan..och Knastroll behöver bebiskläder..o våren är på gång, och ojoj..farligt! :)

• smarties

Här ska det fikas om en timma på stan, sen ska jag hämta Max, handla, och sen hem och fylla i tomtansökan och studieansökningar :)
    Spännande dag :D

• smarties
    Susstuss skrev 2008-02-06 09:18:59 följande:
    Känner att det var ett bra tag sen jag skrev här nu. Fattar inte att veckorna kan gå så snabbt när man jobbar heltid. Ingen livskvalitet i det En liten uppdatering; Benjamin har fått ny dagisplats ute i Torsång, from 15/2. Trodde ALDRIG att det skulle gå så fort, så nu får vi skola in honom direkt, innan vi flyttar dit. Tackade vi nej så kunde dom inte garrantera en plats efter sommaren.smarties: Var det i det där nya området som ska göras i övre Tjärna ni skulle söka tomt?
    Ja vi funderar på det, Övre Tjärna III. Men vi är inte hundra, men vi ställer oss i kön iallafall, så får vi se hur det blir. :) Likasåbra. :)
  • smarties
    Susstuss skrev 2008-02-06 10:58:56 följande:
    Jo, precis. Det går ju alltid och tacka nej. Svårt och tänka sig nu hur det kommer se ut tycker jag, med tomterna och så, men det blir säkert jättefint.
    Jo, det är ju faktiskt ganska fint där uppe, lugnt o skönt (ÄN så länge) och massa fina nya hus..brukar åka runt där och drömma mig bort bland alla nybyggen :D
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)