Inlägg från: smarties |Visa alla inlägg
  • smarties

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Starlet1 skrev 2008-02-03 18:18:27 följande:
    Har varit på bröllopsmässa idag. Det var ju inte så mycket precis. Ganska glest tycker jag om jag ska vara helt ärlig. Men rätt kul ändå.För många år sen trillade vi in på bröllopsmässa i Stockholm. Den var enorm, men det var jätteroligt.Det är ju lite då och då. Ett tips till er som tycker om mässor, och ev ska gifta sig.
    Ja rätt skoj, men för lite freebies och utställare! Och vad sjutton var den där soppan, smakade du på den? Kokos och lime? *funderar*

Om du hör något om den där i Sthlm, och den är innan augusti,,hojta :D
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties

Morgon morgon damer!
    Fy sjutton vad tidigt det är. Tortyr...

• smarties

Yes. Efter lite påbackning får Max också gå talgrupp nu, fast han "bara" är tretimmarsbarn :)

• smarties
    Nirnaeth skrev 2008-02-04 10:06:56 följande:
    vadå talgrupp?? vad är det för nåt?? Ska det finnas på alla dagis?Måste fråga dom i eftermiddag när jag hämtar Xander, om det finns nåt sånt där också.
    Tal kommunikation och dialog har jag för mig dom kallar det. TKD. Dom lär sig utveckla sitt språk, övningar, mungymnastik o sånt där. Vet inte om det finns på alla dagis?
    Dom har något annat på vårt dagis också, det heter TRAS, jag citerar deras månadsbrev 

"TRAS är ett material vi jobbar med för att registrera barnens språkutveckling. Detta är ett hjälpmedel för att hjälpa barnen. Det är även ett mycket bra underlag för utvecklingssamtal"

• smarties
    Nirnaeth skrev 2008-02-04 10:59:01 följande:
    Ja TRAS har vi också, eller dom på Xanders dagis. Men TKD har jag inte hört nåt om, måste fråga dom sen, för det låter ju onekligen som nåt bra!
    TRAS är ju jättebra! Mycket praktiskt att kunna titta i pärmen o se hur det går för honom :)
  • smarties

Nu ska jag sova middag, för nu sover båda busungarna.
    Jag och Max krockade för ett tag sen, hans hårda skalle rakt in i mitt ansikte.
    Aj. Ser ut som jag fått en näve under ögat..blå o svullen :D

• smarties

Idag är det fettisdag ja, har just varit och köpt nygjord semla på Ica Maxi. :)

• smarties

Idag kom jag ihåg att köpa majskrokar minsann, ska bli spännande o se vad fröken tycker om dom! :)

• smarties
    Nirnaeth skrev 2008-02-05 10:05:55 följande:
    Åh snacka om snabbt jobbat! Bilderna jag framkallade kom NU! Hoppas det blev bra bilder också.
    Anlitade du Fuji? Dom är jättebra och snabba..framkallar alltid med dom.
    Har gjort många fina förstoringar hos dom, jättenöjd :)
  • smarties

Jag fick mina kort idag också, ah, super! Men..jag har inga lediga platser i något album.
    Hm, får ta och införskaffa album. :)

Mina skoor har kommit också..åh, måste ut o hämta dom i eftermiddag! :)

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)