• lindi

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Martha skrev 2008-02-04 22:06:53 följande:
    Aha... ska man måla själv?
    yes

eller klä dem med tapet eller liknande om man inte gillar o måla, det blir också fint!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Michaela83 skrev 2008-02-08 06:35:36 följande:
    Samma här ligger i släkten.. Jag ska också in och kolla.. Suck..Nu till jobbet! Första gången på lääääääääääääääääänge.
    ska du börja jobba på "riktigt" nu eller är det bara ett gästspel?
    hoppas det går fin fint iaf!
    Martha skrev 2008-02-08 08:16:21 följande:
    Gomorron allihopa.. :)  Vad ska ni hitta på i dag? Vi ska nog till fenix.. :)
    vi ska nog till en kompis nu på förmiddagen och sen tror jag vi ska ta en sväng till bibblan på eftermiddagen, var så länge sedan nu!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

hur länge har fenix öppet idag?

smarties skrev 2008-02-08 09:44:41 följande:
    Puh, nu har jag sprungit fram o tillbaka till stan o till dagis o snart dagis igen. pust.Behöver inte plugga någon matte för att läsa omvårdnad i höst, vad skönt!men..nu har jag ju inget o göra fram till i höst..jag som hade planerat o plugga som tusan..Vad ska jag nu hitta på då? :D
    de har inga restplaser till kurser som ingår i omv.prog, så du kan läsa någon sådan kurs redan nu o få lite mindre att göra sedan?
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Michaela83 skrev 2008-02-09 10:32:54 följande:
    ok.. jag hade bokat den 19 först, men ändrade sen då jag alltid lyckas ha party då Lindi jobbar
    nice att det gick o flytta I´ll be there!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

***************Grattis Rufus****************

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

vad tråkigt det är med alla sjukdomar som går runt hela tiden, vissa av våra kompisar har vi knappt sett sedan jul.
    henke jobbar hela helgen, så vi hade planerat in två lekdater, men nu är båda sjuka *suck* men ändå tråkigare för dem.

Starlet1 skrev 2008-02-16 12:07:16 följande:
    Vi var också på Kupolen igår. Det blev en grön mössa på PoP till Adam och så den där halsduken, eller vad jag ska kalla den, som det är träd och sånt på. Och så köpte jag två tunikor på Vero Moda till mig.Nu är det lugnt här hemma igen. Fast det är tråkigt det också. Adam kommer verkligen sakna dom, mina föräldrar och systerdöttrar. Han gillar ju när det är mycket folk runtomkring honom.
    tråkigt att dina nära o kära bor så långt bort!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    smarties skrev 2008-02-23 17:29:01 följande:
    Det är lite dumt att de säljer sängerna men inga såna där skydd så de inte trillar ur.Det är lite som att tigga om att man ska åka dit istället! :)Fast iofs, som du säger, inget fel i det :DÄr det svårt o lära sig tapetsera själv månne? Med såna här easy up kanske man inte kan misslyckas allt för mycket? :D

det är ite svårt at tapetsera själv, det klarar du. men jag rekomenderar inte att göra det tillsammans med kraln din, vi har iaf aldrig varit så osams som när vi tapetserat tillsammans, o henke vägra göra det något mer med migOskyldig har hört samma sak bland andra par så.... en kompis kanske kan hjälpa dig o då kan han ju sluta klaga för då blir det ju inget jobb alls....för honom!

hej föresten idag har jag jobbat, varit ute o åkt skicart hela dagen i det fina vädret, jobbigare timmar har man ju gjort. hur skön dag som helst!

men längtar till nästa helg för då är vi lediga både jag o henke,  första gången sen i mitten på januari, ska bli så skönt o ha lite tid ihop sista tiden har vi bara byt av varandra i dörren, ingen risk att man tröttnar på varandra iaf!

vilken otur ni har haft många här inne o varit sjuka mycket, hoppas ni får hålla er friska nu!

trevlig kväll på er!

här ska vi se på mellodifestivalen

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Martha skrev 2008-02-26 18:50:38 följande:
    Här är vi precis hemkomna från IKEA...  Försökte ju beställa sängar via nätet i går men de hade slutat med just dom vi skulle ha sååå typiskt.. Så jag tog hela min barnaskara å drog dit efter lunch... Först fick man leta sej fram för att ens hitta till säljstationen för sängar å sen när vi skulle beställa tjejjernas (Hemnes) så hade den UTGÅTT.... Gaaaahhh lixom..  Å inga på lager hade de heller..  Kollade upp att i sthlm hade de kvar.. Ringde pappa å hörde om han kunde ta hem dom åt mej.. Sen så kunde man inte lägga undan där i sthlm för de fanns på ta själv lagret.. så det var bara å hoppas att de skulle finnas kvar.. *sucka ännu mer* Sen skulle jag få ett kvitto som jag skulle använda som betalning i dag men då kunde inte hon fixa det där så vi fick gå tillbaka till soffavdelningen.. å där var det köööö...  Sen slutade det med att vi fick göra en helt ny ansökan..  Till slut kom vi ner på nedervåningen å skulle hämta alla andra saker vi beställt.. En sängram å en madrass å lite plock.. Sen innan vi gick till kassan sa jag till Amanda att nu måste jag gå in i fyndet å göra nått fynd det är jag värd i dag....  GISSA vad vi hittade!!!!! SÄNGRAMARNA för 495kr 3 förp fanns det kvar...  Snacka om tur!!!! Snabbt som attan norpade vi två stycken... Så det blev rätt så bra till slut i varje fall..  NU kommer allt inom 5 arbetsdagar.. :)
    gud vad kul när man kan göra sånna fynd, särskilt efter så mycket trassel!
    jag har också haft sån tur två ggr att det jag åkt dit för att köpa funnits i fyndhörnan för halva priset.
    vi ska till ikea i helgen, ska bli jätteskoj, var ett tag sedan nu o sen blir det ulla helgen efter, mycket roligt shopping inom det närmsta
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    copernicus skrev 2008-02-27 22:01:16 följande:
    håller med!jag älskar EXIT-kläderna och nu är det så långt att åka när man ska handla!Det är synd att utbudet inte är större när det gäller barnkläder här. Tycker att Esprit skulle ha en barnavd. här!
    ja esprit har verkligen bra barnkläder, tycker också att de borde ha en barn anvdelning i butiken på kupolen!

gjorde föresten ett fynd idag, shoppade en 2sits tomelilla soffa för 200 kr på tradera 
    bra pris va! o den är i falun så det blir ju ingen frakt på det.
    ska klä om den o ha den på Tuvas rum när vi byggt hennes nya säng ovan på garderoberna!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    copernicus skrev 2008-02-27 22:17:37 följande:
    snacka om fynd!Bemz har väl fortfarande tyger till tommelilla va? I vilket fall går det ju att få den riktigt snygg!Skönt med takhöjd så man kan bygga på höjden! SÅ mycket lättare att möblera då!
    ja de har tomelila klädslarna kvar, finns så många snygga där o välja på!

vi ska sänka garnderoben lite så sängen får plats ovanför, de har inte så stora rum så det gäller att ta vara på alla utrymmen som finns.

blev inspirerad av karin myrenbergs sons säng som de visade förut i  family living om de är någon som sett den, den har varit med ett par gånger. den är ovan på ett par fasta garderober och det är ett utsågat batmanmärke som utsida på sängen. lite svårt att förklara. hiihi
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)