Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

    Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

    tejp skrev 2008-03-16 13:50:33 följande:
    Martha, vi har britax kid plus! Tycker dom är BÄST! Men tror att våran modell har blivit Britax kid bara nu, det är ju ett par år sen våra är köpta. Dom är smala, smidiga, har bra sidokrockskydd och man kan ställa ryggstöd och bredd på dom. Nya Kid Plus är bredare och lite bulligare. Det jag tycker man ska tänka på är att köpa en ganska smal stol, för att man ska få plats att sitta bredvid i tex baksätet. Är det någon här inne som har lyckats ha sitt barn bakåtvänt i 4år? Nån föresten som har nån 4åring? Tycker det är ganska trångt för benen i bakvända stolarna, men till 3½har dom kunnat sitta bakåt. Vi har haft akta/graco cosmic stolar åt Lucas och Rufus. Här mår vi mycket bättre idag! Såå skönt! Fy det tär verkligen på en med alla sjukdomar!Synd bara att det blev så mulet nu...
    Har undrat länge om det verkligen är så många som har dom bakåtvända i hela 4 år. Möjligtvis om man har stora rymliga bilar, eller små kompakta ungar
    Xander kommer aldrig att få plats så länge till, inte utan att sitta som en groda med benen. Han växte ur baksätet för längesen, och nu sitter han fram, blev lite mer utrymme där iaf, men ungen växer ju och om nåt år lär han inte få plats där heller.
    Då är han ändå liten för sin ålder!

    Skönt att höra att ni mår bättre

    Här ska vi bege oss ut strax iaf, väntar bara på sjusovarbarnen. Adele sover visserligen hela tiden ändå, men Xander verkar också ha tänkt ta långkörare idag. Jag är rastlös, Thomas är rastlös..jag ockuperar datorn så Thomas har precis börjat vaxa parketten! hahaha.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

    Har jag gjort bort mig nu?

    Thomas och Xander är i detta nu på väg ner på stan, för att låta en frisör ge Xander en riktig frisyr Jag avgudar hans ruffs, och vill inte kapa en milimeter, men han stör sig på det själv, så nåt lär vi ju göra.
    Thomas har fått fria händer, och får välja frisyr..eller låta dom välja. Det kan med andra ord gå hur som helst

    Sa bara att kommer ungen hem med pottfrilla, då rakar jag av skiten omedelbart!


    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2008-03-18 15:20:50 följande:
    Det kommer gå bra ska du se! De fina med hår är att det växer ut igen! Men ja håller med, potta vore ingen hit.Hur ser frisyren på nytillskottet ut då? Lägg ut meeeeer kort
    vad falls, la ju ut en bunt idag!

    Damens frisyr syns dock inte så värst mycket, men hon är mörkhårig, har tjockt hår på sidorna och där bak, sen är hon tunnhårig uppepå Ser ut som en liten gubbe alltså.

    Nej jag hoppas Xander kommer hem med en vettig frisyr, vi ska ju fota till tidningarna på torsdag. Vill ju slippa sätta en påse på huvudet på honom haha!

    (och ifall nån inte fattade det så var det självklart ett skämt, SÅ fåfäng är jag inte; lika bra att förtydliga sig här på FL annars blir man halshuggen)
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

    Grattis Albin!

    Glad Påsk allihop!

    Idag bytte ungarna sovschema. Adele har varit klarvaken sen 5, och Xander sov till halv 8. Men inga sura miner iaf, så det var inget att gnälla över. Pulade ner Adele i sjalen, och sen har hon fått hänga med.
    Mycket nattvak inatt, damen var extra hungrig och har velat äta i princip hela tiden.
    Plus att det feta aset till katt roade sig med att klämma sig in under våran säng och lägga av två lass med kräkor, precis när vi sövt Adele och slumrat till själva. Kul ljud att vakna av liksom..

    Idag blir det påskmiddag hemma hos min bror, nära och bra Ska bli gott med påskmat, och bäst av allt är väl att jag slipper laga den själv!


    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-03-23 07:02:58 följande:
    vi såg "solstorm" igår.. men jag såg inte klart för mitt i filmen kom mitt "mag-onda" tillbaka och jag började krampa, så marcus ringde ambulans.. :( Skitläskigt!Jag följde inte med eftersom kramperna släppt när väl ambulansen kom (typ 40 min senare!! och jag var panikslagen)  och jag var mjuk i magpartiet så det var ingen fara tydligen. Men skulle jag känna att det var på väg tillbaka så skulle jag ringa 112 så kom dom direkt.. Somnade ganska snabbt efter det..Usch, vad rädd jag var.
    Men fy vad otäckt! Skönt att det gick över iofs, men otroligt dåligt att det skulle behöva ta sån tid för en ambulans att komma fram.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

    Massa födelsedagsbarn här idag ser jag

    Grattis Malva!!

    Grattis Michaela!!

    -----------------------

    Här håller vi oss inne idag, vi är bil-lösa dessutom, så det lockar inte direkt att bege sig några längre sträckor till fots när det är så kallt.
    Bilen är på verkstan nu, för Thomas tyckte ratten var glapp, sen ska den lämnas in på nästa ställe där vi ska få rutorna tonade.


    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

    Buhuu..
    Thomas skulle ju absolut gå iväg och få Xander klippt förra veckan, som tur var så hade ingen frisör tid, och jag hoppades att han skulle glömma bort dom där dumma ideérna.
    Men icke då!
    Idag drog han upp det igen, och lyckades få en tid hos frisören här på gatan.
    Så nu är xanders långa lockar ett minne blott..*snyft*
    Dessutom skulle barnet absolut ha orange hårspray i håret också..



    Han är såklart jättefin nu också, men jag tyckte så mycket om hans långa hår.

    Innan klippningen:
    Långhårig Xander..


    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

    Här känns det som eftermiddag, då dagen började redan kl 05. Adele käkar sitt sista nattmål då, och när hon är färdig så har Xander vaknat och då är det lönlöst att försöka sova.
    Vi packade ihop barnen och knallade upp till loppisen i gamla Willys. Myyycket saker fanns det..!
    Xander hittade två bilar, och en säck med dinosaurier som han absolut skulle ha.
    Jag fyndade en Kiddy Board-ståbräda Vi gick och pratade om det på vägen dit, att vi skulle behöva komplettera med en ståbräda, ifall Adele inte vill åka sjal jämt.
    Så ligger det en, på ett bord..hur fin som helst, såg knappt använd ut. För 60 spänn!
    Så jag känner mig mycket nöjd idag

    I eftermiddag ska jag fira lite födelsedag, igen. Blev ju inte så mycket firande när jag fyllde, eftersom jag var övermogen och bitter, och inte ville veta av folk.


    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

    Här återgår allt till det "normala" idag. Xander ska till dagis om ett tag, och jag funderar på att antingen ta en motionsrunda, eller gå hem och däcka!
    Adele vaknade halv fyra i morse, sen har hon varit Piggelin sen dess, tills nyss. Knölat en hel del, och det kom en förklaring för en stund sedan. Ungen exploderade, i princip. Bajs ända upp till nacken. Stackars liten..

    Få se om Xander uppskattar att få gå till dagis igen idag nu då, han har inte pratat nåt alls om dagis nu när han varit ledig.
    Fast igår när vi pratade om det, så blev han iaf lite glad, och skyndade sig att "ringa" till Hampus och berätta att han skulle komma idag "Hej Happus, ja komme dagis, hejdå!"


    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-03-31 10:22:55 följande:
    Vad har era på sig på dagis numera..har dom vinteroverallen än?
    Xander fick ha den idag, stog länge och velade mellan skaljacka/fleece/överdragsbrallor eller overallen. Men till slut blev det overallen iaf. Ångrade mig redan när vi kom utanför dörren, men å andra sidan skulle dom inte gå ut idag iaf.

    I morgon blir det dock skaljacka och fleece, och överdragsbrallor.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)