• lindi

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

receptet på kladdkakakan i micron!
    100g margarin
    2 ägg
    3dl socker
    2dl vetemjöl
    3msk kakao
    1 msk vaniljsocker

7-10 minuter i micron beroende på micro!
    (med en snurrande platta, har den inte snurrande platta måste den vändas efter halva tiden)

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

god kväll!
    ni har vi hittat hem igen, haft det underbart i stugan o blivit riktigt bortskämda av svärisarna. Tuva avslutade med att plocka upp en lax också, så hon var överlycklig och vi är mätta efter att ha ätit den till kvällsmat

hoppas ni haft en bra påsk allihopa, jag har haft det alldeles för bra så nu blir det träning som gäller i veckan!!!

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Martha skrev 2008-03-24 10:46:21 följande:
    Goo morron alla.. :)  Vet ni vad min STORA tjej gjorde imorse.... Bajsade på pottan!!! *mamma är jätte stolt*
    vad duktigt! förstår att du är stolt

Love har fått springa utan blöja nu på morgonen o resultatet blev 4 pölar på golvet o 1  i pottan, hahaha, alltid något, glädjs åt det
    Starlet1 skrev 2008-03-24 11:10:05 följande:
    Men vad stor hon är!Vad gör ni idag? Adam vaknade med ett leende och har fortsatt i den stilen. Härligt. Men igår när vi skulle gå och lägga oss så rann vattnet rakt ner på golvet genom luckan under handfatet inne på toan. Suck. Men det har händiga karln fixat idag. Och i förrgår fick jag grind, så nu kommer inte Adam åt varken trapp, toa eller förråd. Och list till köksfönstret har jag också fått.

vad mycket ni fått gjort! så skönt när man får göra klart lite projekt.

jag, med betoning på JAG vill göra klart tuvas rum någon gång så man slipper ha grejer överallt. så nu har jag räknat ut hur mycket vi behöver av allt material, nu fattas bara tiden att åka o köpa så man kan sätta igång. en jag behöver lite hjälp av den andra hälften med åtminstonde barnvakt, få se om han kan få in det i sitt schema *suck*

henke jobbar som vanligt och Love ska snart sova. annars är det idag hårfärgning på schemat här, moster o kusin kommer hit så det blir trevligt sällskap på samma gång!

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Starlet1 skrev 2008-03-24 13:19:10 följande:
    Ja, herregud, jag får magsår när jag tänker på nya huset och allt som ska göras. Visst, golv och sånt är ju okej, så det är ju mest färg och tapeter som ska upp, men det ska ju inredas också. Och Adam ska få ett eget rum och så ska vi göra ett fint gästrum.Men först ska svärfars hus bli klart så han kan flytta dit och vi kan börja fixa med stora huset.Vill också färga håret!!!
    jag har inte hängt med riktigt
    ska ni hyra din svärfars hus? ligger det i närheten av där ni bor nu? och är större?
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Starlet1 skrev 2008-03-24 14:08:06 följande:
    Ja, vi ska hyra det. Vi bor ju på gården nu, så det är bara ett stenkast vi ska flytta. Så ska svärfar flytta till ett mindre hus på gården och svågern ska flytta till vårt hus och vi till det stora huset
    liten byten mellan varandra! bra att kunna göra så, så att alla får det de behöver
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    smarties skrev 2008-03-25 21:15:46 följande:
    Nu har vi bokat biljetter till Winnerbäck i Säter i sommar. Jippie! :)
    åh jag vill också!
    har iaf köpt p&l billjett till o börja med
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

******************grattis Malva****************
    hipp hipp hurra för stora tjejen!!!

znoozan skrev 2008-03-25 22:15:11 följande:
    vid 6 då? jag blir tokig snart,Isac är pigg som attan och springer runt och skrattar och river här... skulle vara skönt om han somnade så man fick en stund lugn och ro innan man lägger sig!

ja vid sex tycker jag också låter bra

nu är det bara ett problem kvar......vad ska man ha på sig?Fundersam

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Michaela83 skrev 2008-03-26 07:33:01 följande:
    Den gick bra.. Var väl ca 40 pers där och kikade SAMTIDIGT! Är med och budar men kommer antagligen inte och köpa huset, då det säkert kommer bli en rejäl budgvinging, och husets utropspris är  på 1,4 nu,  och då behöver man installera en värmepump alt. ansluta till fjärrvärme. = ca 20.000 till, och så var det våtmattor i badrummen så det lär väl fixas inom ett par år = 200.000 (båda) och så var det fula väggar så det lär spacklas och målas/tapetseras = 10.000-15.000 och tillkommer lagfart på 27.000:-.... Vet inte riktigt om jag vill ha lån på ca 1,7 mille om det inte är nybygge Men *suck* Jag gillade husets planlösning enormt! Och köket vr jättefint, men det var nog också allt.
    inte för att vara negativ, huset var jättefint, men om ni ska ansluta till fjärrvärme i det där huset får du räkna med runt 100 000 till konvertering också eftersom det var elradiatorer och luftburenvärme. o där på anslutningsavgiften på ca 35000.

men eftersom det var enplans kanske ni klarar er med en luftvärmepump o bara el när det är som kallast.

det var iaf jättefint, hoppas inte buden ränner iväg, ibland kan man ju ha lite tur
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

ja det får man ju inte glömma, nästan jämnt ju!

grattis gumman på 25års dagen!!!!!!!!

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

någon som vet om det kommer vara några roliga erbjudanden imorgon? nått att rekomendera

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)