Inlägg från: viföralltid |Visa alla inlägg
  • viföralltid
    Nirnaeth skrev 2008-02-14 11:12:46 följande:
    Det är inte rättvist...!!Jag har haft magsjuka hela jävla natten och förmiddan.. Jag ska föda barn om två veckor, jag har varken lust eller ork med såna dumheter..Först trodde jag att det var värkarna som hade startat, för det kändes likadant som med Xander. Men jag blev snabbt motbevisad. Thomas tog iaf det egna initiativet att stanna hemma idag, och se efter Xander. Kunde ju inte gå ner till dagis med honom, och det kändes inte som en bra idé att skicka dit honom med nån annan. Han kan ju vara smittad också, onödigt att smitta ner alla andra då. Nu ska jag återgå till min ynkliga position, dränka mig i självömkan, och hoppas på bättre tider framåt eftermiddan!
    här har vi en son som har magsjuka o ja hoppas att det går över som ja hoppas att det göt för dig med
  • viföralltid

någon av er som kan ge mig råd om Sebbe han har jätte ont i magen så han kan inte sova mera än korta stunder.
    han har magsjuka o är helt lös när han bajsar så vad kan man göra?

• viföralltid
    Starlet1 skrev 2008-02-20 11:15:19 följande:
    Ja, jag har hört det av fler. Men dom senaste nätterna så har han vaknat och varit törstig, så jag chansade på det. Och vid 1 vaknade han och drack 1 dl vatten och sen vid 5 drack han 0,5 dl. Nu på morgonen så drack han 1 dl majsvälling och sen 1 timme efter fick han 1/2 port gröt. Nu sover han, precis på den tid då han brukar sova, och han har lekt lite. Så himla skönt att han nästan är som vanligt igen. Men det har varit oroligt.Nu får vi bara hålla tummarna att han får behålla allt. Det som varit lite märkligt i allt det här är att vattnet han druckit på natten har han fått behålla. Det är välling och gröt han har kräkts upp.Men nu börjar livet återkomme, så himla skönt.
    ge han avslagen sockerdricka annars om han inte vill ha vätskeersättning för det fick Sebastian av läkaren när vi var in med honom till akuten itorsdags o det funkade så provas det
  • viföralltid
    Starlet1 skrev 2008-02-20 14:06:48 följande:
    Tack för tipset, men vi har ingen sockerdricka hemma just nu, får köpa lite sen. Ringde barn nu och fick prata med en jättebra sköterska. Tipset att blanda i äppeljuice i vätskeersättningen funkade rätt bra, och nu har Adam fått lite banan. Majsvälling var, som vi trodde, bra att ge också. Men i små mängder, och det har vi gjort fast han har kräkts upp det. Men jag fortsätter som vi gjort. Huvudsaken var att försöka ge sånt som han tycker om.Om han fortfarande inte kissat ikväll så tycker hon vi ska åka in. Och om han kräks igen. Så nu kollar jag blöjan hela tiden. Adam leker ju och så, även om jag ser att han är tröttare än vanligt.
    hoppas att det går över på Adam för det är inge kul att se sina barn mår dåligt Sebastian spydde ner sjukrese bilden vi åkte med i torsdags men läkaren sa att sockerdricka är det bästa man kan ge barn o dom inte dricker vätskeersättning så köp hem lite sånt men ge han lite åt ggn små mängder ska det vara o det funkar jätte bra.
    om han behåller det så kan du prova att ge han lite blåpärsoppa oxå
  • viföralltid

har fått blöjor av min mamma som heter huggins om nån som vill ha dom kan få dom,dom är för små för Sebastian o det är storlek 8-14 kg.
    om någon vill ha dom så hojta till el skriv till min inbox.

• viföralltid
    Martha skrev 2008-02-20 17:47:28 följande:
    mn du.. är det oöppnat? i sånt fall åk ut till coop å byt det istället.. det får du göra.
    detär öppnat o hon har köpt det på konsum i säter
  • viföralltid
    smarties skrev 2008-02-26 23:34:49 följande:
    ÖVerallt med gångavstånd till allt. :) (eftersom jag inte har något körkort)
    har du kollat med hsb då? dom bor ja sj i o ja tykker dom är bra
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)