Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

Nuttans Mamma skrev 2008-02-20 11:06:09 följande:
    Typ = : - ) fast ihop = : - D = : - [ = 8 - ) Kommer inte ihåg hur man gör generad och flirgubben :-OMen ville ha bebis nu ju Jaja.. obehaglig mensturation men men.. om två veckor are we fit for fight againg...
    hahhaa oki....
    jo det heter väll så...så skönt att det bledde plus denna gången nästa gång vid ägglossningen så hade maken varit borta på kurs...så då hade man ju fått vänta en mån till hehe.

få se omj aklarade en smileygubbe nu
  • Greksmurfen
    Nuttans Mamma skrev 2008-02-20 11:27:39 följande:
    Yes du klarade det Hehe.. ooo tur att ni hann få till plusset nu då
    jo jobbigt å behöva vänta en mån till som man vet inte kommer bli ngt....var så en annan mån med....då han va på datakurs i sthlm via jobbet...

så hur leker livet annars??
  • Greksmurfen
    Smuuulan skrev 2008-02-20 11:05:55 följande:
    ÄL+4 så kände jag tydliga stickningar i magen/livmodern varav på kvällen det kändes som nån körde upp en nål i magen.Veckan innan Bim- yrsel, skakis, kändes som sendrag i ljumsken när jag ställde mej upp för fort, mycket vita/genomskilninga vattninga flytningar, ngt svullen i underlivet, fortfarande lite stickningar då och då.Testade med CB på BIM och fick-Testade I förrgår på Bim+7 och fick ett mkt svagt +, BIM+8 ngt starkare+, Bim+9 tydligt +:)
    GRATTIS till plusset=)
    när hade du BIM ??
  • Greksmurfen
    bluebride skrev 2008-02-21 22:00:24 följande:
    har BIM nästa helg men har nu i några dagar känt av bröstvärk. Fryser och är väldigt trött. Men jag vågar inte att hoppas
    hade samma symptom å jag plusseade BIM-2 =)
  • Greksmurfen
    Ambulansflikka skrev 2008-02-24 15:38:09 följande:
    Då ska jag testa med det i morgon få se vad det visar. Är på BIM-3 då. Vill ha ett plus nu
    jag skulle väntat med CB digital bara 50% som får plus på BIM-3....sedan blir det högre på BIM dagen så är det 99% säkerthet... vet det eftersom jag testade med den....
    jag testade på BIM å fick plus =)

kanske inte så kul för dej å köpt det å det visar negativt fast du kanske e gravid.... 3 dagar till klara du av å hålla dej...
  • Greksmurfen
    TusseTvå skrev 2008-02-26 11:52:45 följande:
    Hej!Är det någon som vet om det ska visa om man är gravid eller inte ca 10 dagar efter äl? Eftersom det tar den tiden för ägget att fästa!nu är jag ca 1 v innan BIM, men mer än tio dagar efter äl. Borde ett gravtest visa + om jag var gravid redan nu?Någon som vet?Ska jag vänta till BIM?Kram kram
    tro det kommer visa neg......men avvakta iaf till BIM-3 då e det mer tillförlitligt....
  • Greksmurfen

GRATTIS TILL ER SOM PLUSSAT

själv så har ja fortfarande inga direkta symptom på att jag är gravid...plussade juh 19/2 med cb digital..
    har bara ömma boobs =)

• Greksmurfen

Cerdo bim 27/2, plussat på bim
    Väduren06 bim 4/3
    greksmurfen bim 19/2 plussat på BIM-2

gravida: 2

• Greksmurfen

jo dem där sperimerna kan ju överleva upp till 5 dagar tro ja det är . så de kan ligga å vänta på att ett ägg skall droppa ner till dem hehe.

• Greksmurfen

var oxå en testnarkoman innan jag väll plussade. (17-19/2)
    hade köpt på testlagret å de var ju lite billigare så då ansåg jag att man kunde få testa lite mer =).....när ja väl sen såg ett streck så köpte ja ett CB digitalt så ja fick det svart på vitt=)..

• Greksmurfen
    inväntande skrev 2008-03-24 12:52:34 följande:
    Från det ena  till det andra. När fattar man att man är gravid? När liksom tänds lampan, trillar polletten? Är det olika?
    jag hade en dröm under natten att jag testade positivt å visst var det ett plus när jag testade på morgonen =).
    men sen tillhör jag dem som inte har särskilt mkt symptom. har haft lätt ilamående 4ggr typ , växande ömma brsöt som började nästan direkt. ökad törst å trötthet å nu på senare kissar ja lite mer ...

ska äntligen på inskrivning imorn =) längtar längtar ska bli så skoj....lite komiskt med ska till den barnmorskemottaagningen som jag sommarjobbade på förra sommaren hehe....
  • Greksmurfen
    ajz skrev 2008-03-27 11:23:39 följande:
    .Morgonen jag skulle ha mens vaknade jag ur en dröm där jag testat plus tre ggr..*visste* instinktivt att jag var gravid och åkte direkt till apoteket..å nu sitter vi här, v 38+0 och väntar på en bebis som simmar väldigt lugnt lycka till alla plusjägare
    hade oxå en dröm innan jag testade positivt BIM-2 =)
  • Greksmurfen

GRattis HN79...känner igen det där...visste inte vart man skulle vända känslorna...vi hade kalas med hela släkten samma dag ja fått pos ville bara skrika ut till alla hehe....
    men fick hålla mig..är nu i v 12 =)

• Greksmurfen

har jobbat på barnmorskemottagningen, tyckte det räckte...mkt trevligt å se alla gravida men tro inte jag hade velat va på förlossningen risken för förlossningsrädsla hade nog ökat då=P...

men som du sa du få snusa nyfödingar hehe=) å se massa mirakel=)

har äntligen gått förbi v 12 nu.....är så skönt kan äntligen börja njuta av graviditeten istället för å gå och oroa sig för att ngt ska hända...

hur går det för dej HN79?

• Greksmurfen
    HN79 skrev 2008-04-18 18:36:30 följande:
    Greksmurfen - jo då tack går in i v 7 på måndag. Är trött, illamående svullen och känner mig redan som en val men det tar jag mer än gärna, bebben är ju påväg. Själv då?
    hmmm kan inte säga att jag känner av så mkt hehe... visst svullen mage har man juh å tro tom att det syns en liten bebismage nu å inte bara fläsk hehe. går in i v 14 på måndag=) den 5 maj ska ja få lyssnar på hjärtat=) ska bli så skoj.
Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?