• Tovsan

Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

Hej på er..
    Vet inte riktigt när BIM infaller hos mig.. har glömt bort när jag hade mens sist..?
    Antingen ska jag ha mens denna veckan!? eller nästa vecka.. tror nästa vecka. Isåfall är det tisdagen 8:e eller onsdagen den 9:e.. tror att det är då. följs gärna åt..

Men slutade med mina p-piller för ett par veckor sen nu så man vet ju aldrig när mensen kommer? fick en liten blödning efter min "pillermens".

I måndags fick jag en konstig "slemmig" flytning och har efter det haft "mensvärk" varje dag, och mina bröstvårtor är jätte ömma! Blir det så vid ÄL eller kan jag ha blivit gravid?!
    Jätte spännande.. men vill inte testa mig än.

KRAM KRAM

• Tovsan

Missisola:

Okej
    vet ju inte eftersom jag inte haft haft uppehåll från p-piller tidigare.
    Så värken i magen o smärtan i vårtorna beror på ÄL?
    Hur länge brukar man ha det så?

läste att det kan bli en "slempropp" liknade flytning när man slutat med p-piller för den "väggen" lossnar.
    Sen läste jag på ett annat ställe att flera hade haft en sådan "slemflytning" i samband med att de blivit gravida.
    Så det är svårt att avgöra.

Men låter det som det va ÄL så va det säkert det. Hoppas vi lyckades pricka in med en liten sperma då med
    hade sex kvällen innan och morgonen samma dag som jag fick den där "slemproppen" så vi får se om ngn av grabbarna va på G

Tack för svar!

• Tovsan

Nån som vet NÄR själva ägglossningen är?
    Jag fick som sagt en "slemmig" flytning, men har flytningar nu efter det med molande mensvärk o ömmande bröstvårtor..

va ägglossningen innan magvärken o smärtan i bröstvårtorna? I samband med den "slemmiga" flytningen?
    eller är den under tiden man har magvärk, flytningar o ont i vårtorna?
    eller är den efter?

• Tovsan

har läst lite mer nu och förstår att mina symtom är tecken på ÄL o inte grav..
    KUL att ÄL kom igång redan första mån efter avslutade P-piller.. Jippi!

• Tovsan

hej tjejer!!
    Jag tror att jag plussade idag!!!
    Vågar inte vara säker...
    Fick testen jag hade beställt på posten idag, kunde inte låta bli o testa även om BIM är nv..
    Å så blev det ett väääldigt svagt streck, men visst var det ett streck..? tittade flera flera ggr..är säker på att det var ett svagt svagt streck... kan ja ha inbillat mig?
    ska testa imornbitti igen, då med morgonurin!
    Åhh.. vad spännande! tänk om!!

• Tovsan

idag va de inge pluss på stickan
    BIM på onsdag tror ja..
    *hålla tummen*
    har fortfarande molvärk i magen, ömma vårtor o lite lite illamående..
    hoppas inte det är mensvarningar bara..

• Tovsan
    LillaFlingan skrev 2008-04-07 05:49:14 följande:
    Tovsan: vilka test använde du???? såna där billiga små stickor????
    Ja, från testlagret.. borde kanske köpa ett ordentligt test.
  • Tovsan

invänta BIM nu bara.. vet ju inte riktigt när det är då jag inte haft en vanlig mens efter p-piller uppehållet, så jag räknar från "piller-mensen"..isfåfall tis/ons!

Minnie69:
    tack, detsamma! hoppas du får ett pluss! knepigt om du gått över 2 veckor o fortfarande inget! kan ju vara låghormonare o då kan det ju ta längre tid innan det ger utslag
    Visst är det konstigt med sånna där "spökstreck" man tycker att man ser ett streck, fast väldigt otydligt.. o sen är det inget!?
    Lycka till!! ska verkligen hålla tummarna för dig!!

• Tovsan
    Saga78 skrev 2008-04-03 15:35:18 följande:
    Hej hade mens sist 1mars,testade i dag - på cb test men det kanske e för tidigt att testa ännu..ska testa måndag igen..känns om om mensen ska komma har känt så i flera dagar nu..men den kommer ej..
    samma känsla i kroppen har jag med.. har haft mensvärk i 1 vecka nu men fortfarande ingen mens. BIM-1/2 IOFS! Men du har ju gått över nu då?
    Lycka till! vad spännanade.. Hoppas att du plussar!
  • Tovsan
    HN79 skrev 2008-04-08 10:25:12 följande:
    Tack, ja det känns helt otroligt. Det bara pirrar i mig.
    Åh grattis!! vad roligt för er! Lycka till !
  • Tovsan

BIM idag eller imorn, ingen tant röd idag iallafall! skönt,
    fortfarande lite molande i magen, men inte lika mycke som tidigare. Fortfarande lite ont i bröstvårtorna, nu lite illamående från o till under dagen med. Trött! orkar inte göra nånting, vill bara sova hela dagarna ZZzzZZzz..

Vill inte testa mig än dock..
    Ska vänta till fredag, har inte mensen kommit då så ska ja testa!

Hi hi! HN79; det är sant!! du ska ha barn! NI ska ha barn! Hoppas allt går bra!

• Tovsan

minnie69:

tråkigt att höra
    Hoppas på bättre lycka nästa gång!

BIM idag eller igår, ingen tantröd ännu..

Illamående HELA dagen idag.

• Tovsan
    HN79 skrev 2008-04-09 17:39:36 följande:
    Tovsan, när ska du testa? nyfiken...
    testade nu på morgonen då ja mår väldigt illa.. har varit uppe o kissat inatt vid 3 tiden så ja hade ju inte så värst bra morgonurin kanske..
    det visade iallafall blankt.. Negativt alltså!
    Drömde inatt att jag fick min mens så den kanske kommer komma.
    Vi får se!
  • Tovsan

hihi... bara 1 dag!
    har haft symtom i över 1 vecka nu så det är därför jag testat redan
    Vet att det är i tidigaste laget o testa redan nu.. så jag borde skaffa mig sånt där tålamod ni vet så kan man hålla lite på det!
    Men det är så spännande att man inte kan låta bli..

• Tovsan

BIM+3 ell +4, ingen mens. Hade lite mensverk idag, o mådde riktigt illa igår..
    kan ju va mens om är på g..
    har köpt ordentliga tester nu, clear blue, men ska hålla mig litet tag denna gången innan ja testar.
    Om ingen mens kommit under helgen testar jag på mån morgon.

• Tovsan

har också rikliga flytningar o haft i snart 2 veckor.. vilket jasg inte heller brukar ha?

• Tovsan

hade ägglossning med symtom,
    idag kom nämligen tant röd!
    Men då vet jag att jag är regelbunden o vet precis hur min ägglossning känns, toppen! bara att tuta o köra om 2 veckor!

• Tovsan

hihi.. tack! hoppas det hjälper!
    Ja, det är jätte skönt! hade väl egentligen räknat med att det skulle ta ett tag innan det kom igång! så jag är så glad så

KRAM KRAM

• Tovsan

nej, mina syskonbarn är ju stora nu 2 o 4 snart.. Men ska jobba på förlossningen i sommar, o där lär de finnas en å annan bebbe i min närhet att snusa lite på stimulera hormonerna lite! ..så har de inte hänt ngt innan Juni månad tar över så kan man ju hoppas på att det hjälper Kanske gör era gravbaskilusker susen! ska hålla er underrättade.. hehe

• Tovsan

har snusat lite bebis nu se om de medför någon lycka inför kommande ÄL om ca 1 vecka..
    så härligt att höra om er som är gravida här inne.. ja e här i hopp om att få lite baciller från er

Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?