Inlägg från: tea1982 |Visa alla inlägg
  • tea1982

Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

En fråga bara - (jag e själv i bebisverkstan), om man har regelbunden mens, varför tar man ett test INNAN BIM? Varför väntar man inte till BIM för att 1. Testet ska fungera som det ska och 2. Spara pengar?

• tea1982
    plantan skrev 2008-03-13 11:21:56 följande:
    ja du jag har väldigt regelbunden mens så jag skulle kunna vänta till BIM dagen men nu e jag en sån där som e otålig och vill veta så då testar jag innan. Och angående pengar har man inte råd att lägga kanske en 100max i månaden på ÄLtest o Gravtest har man nog inte råd att ha barn heller..
    HAha så bara för att man tänker med hjärnan och väntar tills man får mens så har man inte råd att ha barn? Ja du, det var ett vackert resonemang. Har själv en saftig lön och testar inte förrän mensen inte dyker upp.. Blir ju ändå oftast minus innan BIM så varför göra det... Nyfiken kan man ju vara även om man testar en dag efter BIM...
  • tea1982
    plantan skrev 2008-03-13 11:39:52 följande:
    så skrev jag väl inte heller.. jag anser att om man struntar i att testa pga kostnaden så kanske man inte har råd att ha barn heller. La inte in ngt om tänka med hjärnan, du tolkar som du vill.. Men njut du av din saftiga lön och vänta till efter BIM så kan ju jag då som tydligen är hjärnlös slösa mina pengar..Förstår inte riktigt varför du slänger ut frågan..
    Struntar i att testa?? Så om man väntar tills dagen efter BIM så STRUNTAR man i att testa?? Nej. Det är DÅ man testar enligt läkare, barnmorskor osv. TIDIGAST.
  • tea1982
    plantan skrev 2008-03-13 11:56:52 följande:
    jag menar om man egentligen e sugen men VÄNTAR (ursäkta tidigare ordval)till BIM pga pengar då kanske man inte har råd att ha barn heller.. Hur kommer det sig att man kan testa innan BIM med 94% säkerhet då??
    Men det e ju som du skrev i min gästbok - väntar man till BMI så vet man åtminstone att mensen e sen. Måste vara sjukt surt att ta ett test för 100:- (hur rik man än är) och få mens samma kväll/dagen efter.
  • tea1982
    plantan skrev 2008-03-13 12:02:44 följande:
    för min del har jag faktiskt inte brytt mig om att jag kastat bort pengar utan besvikelsen har tagit överhanden.. men ja jag kan förstå ditt resonemang och jag tror någonstans du förstår mitt.. vi kan väl bara enas om att en del testar för de kan inte hålla sig och vill se + så tidigt det bara går. Andra har is i magen och väntar tills det verklgien lönar sig att testa.. I slutändan blir väl alla glada eller ledsna ändå över dessa jäkla testerna ;)
    Haha, ja precis. =) Men man BÖR vänta tills 1-2 dagar innan och kanske inte en VECKA innan. =)
  • tea1982
    Väduren06 skrev 2008-03-14 08:56:27 följande:
    Jag kan inte svara för alla andra, men svarar för mig själv. Jag är så otroligt nyfiken av mig o kan inte vänta på bim Därför tog jag ett, eller flera test innan bim..
    Tror att de flesta resonerar ungefär så. Jag ska tiga iförsig, tog också ett test för nån vecka sen. Ifs HAR jag ingen BIM då jag inte har en aning om när nästa mens kommer (har precis tagit ut en spiral) men man kan ju alltid hoppas. Jag tog test för att jag e GROVT beroende av Redbull, sen insåg jag att det är lika bra att sluta med det iaf. *gäspar*
Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?