• toveca

Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

Hej på er. Har BIM 6/2. Vill bara lägga mig i er diskussion om ömma bröst. När jag var gravid med Hugo hade jag inte ömma bröst en sekund, varken före BIM eller under resten av grav. så det där är ju väldigt olika. Däremot blev brösten typ tvp storlekar större och tyngre redan runt BIM

Hugo 17/2 -07
  • toveca

Hej på er! Har följt er tråd lite och vill nu lägga mig i!

Jag har BIM på onsdag och hoppas så klart på Plus

Har följande symtom:

* Molvärk till och från
    * Tröött
    * Varm
    * lätt illamående nån gång iblan
    * mat smakar konstigt och konstig smak i munnen
    *ont i svanken
    *mycket huvudvärk
    *kissar ofta
    *sover dåligt - drömmer mycket (vilket har varit mitt säkraste gravtecken förut!)

så nu hoppas jag så klart på plus på onsdag eller torsdag!

Testade idag - vem kan hålla sig - och fick minus. Vet dock att jag troligen inte får plus förrän tidigast på BIM. Förra gången fick jag minus på BIM-2, svaagt plus på BIM och starkt plus på BIM +3.

Så visst kan det vara skillnad beroende på när man testar!

GRATTIS alla som plussat förresten!

Hugo 17/2 -07
  • toveca

marmelade: Jag skulle testa om jag var du
    Visst kan man ha såna flytningar om man är gravid. Det är ju dock väldigt olika vilken sorts flytningar man har om man ens har några alls.
    Tappen när man är gravid kan kännas på många olika sätt. Den kan man inte gå på. Däremot bör den ju öppna sig om det ska bli ÅL/mens.

Symtom behöver man alls inte ha så här tidigt. Jag hade inga förra gången förrän i vecka 6

Hugo 17/2 -07
  • toveca

Fast inte blir du väl mer besviken av ett minus än av mensen om den kommer? Alltså inget att förlora, men kanske en högvinst

Hugo 17/2 -07
  • toveca

Första gången jag blev gravid (slutade i MA v 12) hade jag massa symtom från ca BIM och framåt. Andra gången kom de ju senare som sagt. SÅ visst kan det vara olika.
    Är jag gravid denna gång så har jag ju symtom igen då

Hugo 17/2 -07
  • toveca

Ser helt klart en skugga. För mig betydde det positivt förra gången CB har väl känslighet på50 om jag inte mins fel. De flesta kommer upp i den halten tidigast 14 dagar efter ÄL. Jag har aldrig lyckats plussa före bIM, så jag tror du får starkare om ett par dagar

Hugo 17/2 -07
  • toveca

LindaTindra: När man är gravid får man ofta en molvärk som påminner mycket om mensvärk, fast oftast inte riktigt lika intensiv. Det kan upplevas som att mensen är på väg fast den kommer aldrig. Det är livmodern som växer och så ska det vara

Här är jag på BIM+1, ingen mens i sikte, men minus på CB imorse. Bara att fortsätta vänta alltså..

Hugo 17/2 -07
  • toveca
    Lägger oxå till mig då! Bättre sent än aldrig

Mona82 - 26/1 - symptom: Har lite konstiga symtom:) Blödande tandkött, fett hår (dagen efter de är tvättat, har kunna gått flera dagar förut utan att de blivit fett:)). trött, mensvärk fast ingen mens, ont i svanken, flytningar, kom lite mjölk ur brösten när jag klämde. Sugen på allt onyttigt. Känsla i magen att jag är grav men visar inget plus:(

saravi 31/1 - 2/2 - symtom: Ömma, svullna bröst, sticker i dem ibland. Molvärk som växlar mellan mindre och mycket, stickningar ibland i "tjejmagen". Fryser mycket. Trött. Sugen på allt onyttigt. Kvalmig. Halsbränna. TIDIGT MISSFALL :(

Kvilleshopp 2/2 - symptom:ömma bröst, frysser mycket. mycket och vita flyttningar,känner obehag i tjej magen. fått lite små hug. kissenödig ofta. äter mycket på kvällen. stick i svanken. och har nu mer känningar i tjej magen.sambon tycker jag har hårdare bröst. INTE GRAVID

yingyang 2/2 symtom: ont i brösten, mår lite illa, nyser, fryser/svettas, lite vattniga flytningar, på uselt humör & känslig,sug i magen,törstig. Bim igår den 1/2 eller idag den 2/2 men ingen mens än...GRAVID

aliaK 2/2 - symptom: illamående, yr, trött, konstig matlust. Inga längre. INTE GRAVID...

marmelade 2/2 - symptom: jättetrött, lite molvärk och ont i ländryggen.

Frila2 3/2 - symtom: Inga symtom överhuvudtaget. Tror inte riktigt att det är någoting, hade massa symtom innan jag plussade förra gången INTE GRAVID

Pethra 3/2 - symptom: yrsel, trötthet, illamående, mensvärk, nästäppa, svullna bröst och hunger (samma som sist jag var gravid)

plantan 3/2- symptom: illamående till och från (kräktes måndags) ont o svanken. Testar på BIMdagen INTE GRAVID

Ell 4/2 - En vecka innan, mkt vattniga gulvita flytningar + ömma bröst och bröstvårtor, några dagar innan - inga sympom alls - två dagar innan - ömma bröstvårtor igen. Inga andra symptom. svagt plus 6/2 - KANSKE GRAVID....

anna apelsin 5/2: GRAVID

Jooonanna 6/2 - symptom: Molvärk i nedre delen av ländryggen, lite stick i underlivet, flytningar. INTE GRAVID

Deus ex machina 6/2 :illamående, yrsel, stickningar i livmodern, vattniga flytningar. GRAVID

2cute: bim 6/2 - på bim -2 hade stickningar på vänstersida av livmodern samt världens huvudvärk. dagen efter inget...fortfarande inget. Har haft ömma bröst och lite molvärk till och från. Har inte testat ännu....vågar inte, väntar till imorgon bitti. Vill tillägga illamående och yrsel.

Toveca 6/2: Har haft mycket molvärk till och från ca 1 vecka. Ont i svanken. Väldigt trött. Drömmer extremt mycket - sover dåligt (har varit ett gravtecken tidigare!), blivit yr några gånger. Mått småilla. Brösten kan jag inte uttala mig om eftersom jag fiortfarande ammar lite , fryser! (och ingen mens än på BIM+1)

Yoshimi 7/2: Ont i vänstra sidan av magen.

Pumisen 7/2 - symptom:känns som utdrivningsreflexen i brösten, några hugg i tjejmagen, fryser ibland, halsbränna..fast mer som metallsmak i munnen...såg nyss att jag börjar få fina landskap med ådror på brösten..gud så vackert not!! Glömde skriva..brösten är AP-tunga, o ilar då o då!!!

LaLinda 8/2 - symtom: värkande och större/fylligare bröst sen en vecka tillbaka, köpte nya bh:ar idag =) (bytte bort C mot D) En rejäl aptit är sugen på det mesta HELA tiden, lite mensvärk som har börjat kännas av det sista, väldigt bitchig (enligt min stackars sambo).. hoppas hoppas.. GRAVID!!!!

skytten78: bim 8/2 inga symtom alls

Apricon: BIM 9/2-12/2, färre symptom, nu: ont i ländryggen, ibland lite molvärk i magen, flytningar. INTE GRAVID

Vonka80 12/2 - symptom: Pirrande värk i musmagen då och då. Trötthet i svanken. Sötsug och chokladbegär (äter aldrig godis annars förutom lördagar). Irriterad vid beröring, tycker saker kliar och är obehagliga. Svårt att sova ibland, huvudvärk ibland och svagt illamående. Konstant halsbränna..även då jag ej ätit choklad! Snorig och nysig, frusen. GRAVID

IaOnDaFluff: BIM runt 13/2 Symtom: Illamående, trött, yrsel, ONT i brösten och magen, mest vänstra, äter mer än vanligt, humörväxlingar, bubblig i halsen. Sannolikhet för att detta är vad jag vill.. nja.. kanske 30%

Hallonvaniljte: BIM 13/2 Symtom: Kissnödig hela tiden. trött och lite lättretlig...

Nyfiken och otålig 14/2 - symptom: stickningar i magen, trööött, lessen lätt, irriterad med för den delen. Kallsvettig.

gweer: bim 15/2 - inga symtom alls än sålänge förutom blandade känslor, typ känslig.....
    Hugo 17/2 -07
  • toveca

Grattis Ell!
    En liten fråga... testade du på BIM? Vad visade testet i så fall då? Såg att du ju gått över ett par dagar nu...

Hugo 17/2 -07
  • toveca

Nu försvann jag från listan
    Används det olika listor eller?

Hugo 17/2 -07
Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?