• Nove

Sitter här och väntar på liemannen!

Fem dagar kvar till beräknad förlossning och är SÅ fruktansvärt rädd, ändå har jag ju redan gått igenom en förlossning för drygt ett och ett halvt år sedan som gick jättebra och uppenbarligen överlevde jag ju!!
    Men det är just smärtan jag är så rädd för, vaknar på nätterna och bygger upp scenarion på hur allt kommer att bli att jag ska sitta där på förlossningen och vara öppen 8 cm och tro att jag ska dö.
    Vågar knappt vara hemma själv längre pga. att jag är så rädd.
    Ändå är jag så evinnerligt trött på allt detta, orkar verkligen inte med denna mage och alla onda sammandragningar mer så det skulle ju samtidigt vara en befrielse att få ut bebisen nu.

Ville bara skriva av mig lite, kanske någon mer som känner likadant?

• Svar på tråden Sitter här och väntar på liemannen!
  • Snurre Sprätt

Känner o tänker samma. Har BF den 29:e...o vill bara få ut bebisen samtidigt som den gott kan stanna där inne.

Själva förlossningen för mig är inte skrämmande...men just hur länge man kommer att få ligga o hur ont man kommer att ha...ovissheten om det skrämmer mig!

• LIKO

Sådär känner jag då jag velar fram och tillbaka om vi ska försöka skaffa ett barn till eller inte....Biologiska klockan börjar ticka på...
    Känner mig dum och löjlig över att jag känner och tänker som jag gör....Är skiträdd ju och önskar det fanns en knapp att slå av då förlossningen börjar och att slå på den igen då det är "över".
    Tycker inte det finns något "fint" med förlossningar förrän det är klart och mamman/pappan sitter där med det nyfödda knytet i famnen. Men jag har ju fixat det 2 ggr och överlevt!! tänker jag ibland och känner mig "duktig" i en minut eller två.....

• Dream26

E tyvärr likadan ändå ska ja ha mitt femte barn he he
    E livrädd för smärtan..blää...och man grubblar hela tiden på hur sjutton ska detta gå.
    Vill ju få ut bebben men ändå inte sicken ångest

• Snurre Sprätt

Fått ur min...o det var ingen lek,men skönt nu när det är gjort! Lycka till alla!

Svar på tråden Sitter här och väntar på liemannen!