• myskatt

Blir ditt barns Reimaoverall genomblöt?

Hur många overaller har ni provat och vilka modeller?

Jag har haft två till min dotter. Första var en Reima Tec ballongmodell när hon av ett år (begagnat av ett barn) och kröp runt i slask och i vattenpölar. Nu i år har hon en Reima Tec ballongmodell använd av två barn tidigare. Hon har badat i pölar med den .

Ingen av de har blivit blöta in till fodret och kräver inga galonbyxor om det inte är lervälling typ. Vill inte tvätta den för ofta .

Sen kanske de inte är värda nypriset, men det är en anna fråga. De vi haft kostade 300 och 500 på tradera och blocket.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir ditt barns Reimaoverall genomblöt?
  • Tutilure

Båda min pojkar har varsin Reima Tec overall med tillbehör. Inte en enda gång har de varit blöta, de blir knappt smutsiga ens.
    Det blir Reima i fortsättningen också.

Mamma till C 050323, M 060518 och bebis BF 080812
  • Mimer

Har också Reima till min tjej och aldrig blivit blöt. Hoppar i vattenpölar på hemväg från förskolan varje dag, bara hänger overallen på tork och är torr till nästa dag. Ibland duschar jag av den om den är väldigt lerig. Kommer aldrig köpa annat än Reima.

• Tant Green

Nej, och knappt smutsig heller. Jag tror aldrig hon har suttit en längre stund i en vattenpöl med den, men annars har hon nog gjort det mesta.

• linjes

JA blöt varje gång har sonen blivit vid användning av reima...

Men tror det har mycket med att göra med hur barnet är när dom är ute o lekar,jag har aldrig hittat något plagg till honom som duger åt väta,nu har jag gett upp..bättre med många ombyten istället

• hannabebe

här är en 3-åring som badar ivattenpölar. varje dag tror jag att han ska var genomblöt, men hittills har han aldrig varit ens fuktig. och smutsen bara trillar bort. jag är faktiskt imponerad av dessa overaller!

• Linda1976

Nej, aldrig. Reima är guden bland overallgudarna

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Mums

Man kan ju behöva impregnera om dem med sprej om de är välanvända eller mycket tvättade. Om du droppar vatten och det inte blir pärlor utan fastnar i tyget, då är det dags.

• bengke
    Mums skrev 2008-01-29 13:00:26 följande:
    Man kan ju behöva impregnera om dem med sprej om de är välanvända eller mycket tvättade. Om du droppar vatten och det inte blir pärlor utan fastnar i tyget, då är det dags.
    ska man verligen det? är det inte innefodret som är vattentätt? vi har haft reima många säsonger och aldrig så mycket som ett fuktigt knä
  • D med N och A

Oj, vi har haft måååånga modeller och årgångar men ingen av dem har blivit genomblöta om det med genomblött menas rakt igenom tyget.

Ibland har det dock läckt i bensluten om overallen inte legat ordentligt och tight över skorna, ibland har det läckt genom dragkedjan eller genom halsöppningen om barnet legat på mage i vattenpöl. Annars - inga problem. Vi har haft två ex av babymodellen vinter, modellen med midja (vinteroverall) och en overall av ballongmodellen för större barn. Dessutom kanske fyra eller fem våroveraller i olika storlekar. Till tre barn alltså.

• Gustafsmamma2005

Aldrig hänt och de badar formligen i overallen i pölarna.

Tror dock i ditt fall att det har med att göra att du köpt de begagnade och att de är kanske slitna.
    Kanske tidigare ägaren har misskött hur man ska tvätta reima overallerna.

• Gustafsmamma2005

Glöm mitt inlägg. Läste helt galet. Inte lätt med ett litet barn i famnen Blandade ihop ditt inlägg med ett annat.

• myskatt
    Gustafsmamma2005 skrev 2008-01-29 21:02:41 följande:
    Glöm mitt inlägg. Läste helt galet. Inte lätt med ett litet barn i famnen Blandade ihop ditt inlägg med ett annat.
    Ingen fara .

Nästa år ska hon förhoppningsvis ha en i stl 92 som jag köpte i höstas innan jag kom på att det nog räckte med 86. Den är sliten på knäna så jag tänkte impregnera den och se om det funkar.
    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Suskiv

Nej den har aldrig blivit genomblöt. Däremot har den nångång läkt in vatten via benhålen, men det gör det ju även på galonisar om de badar.

• Miss Lau

Sonens Reima tec har aldrig blivit blöt trots att han rullat sig i vattenpölar.

• Jonasson

Var inne i en butik som säljer Reima idag då jag har köpte en begagnad reima som är fin men med avskavda reflexer. Är lite orolig att den inte ska hålla måttet om den är tvättad för mkt. Butiksbiträdets råd var att spola en utsatt del av overallen under kranen( ex ena benet) sen känner man på insidan ifall det gått igenom. Går det igenom så kan man spraya overalllen med Gore-tex spray på utsatta delar. Fast den ska ju tåla ett par barn innan det blir dags för det enl henne.

min overall blev inte blöt igenom även om vattnet såg ut att gå in i overallen.

• Needy

Jag är supernöjd med Reima.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
Svar på tråden Blir ditt barns Reimaoverall genomblöt?