• Melody 88

    Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?

    Tar man basolvon när mensen startar eller vid mensens slut då om jag får fråga?
    om man vill pröva...

  • Melody 88
    kexet92 skrev 2013-06-10 17:53:04 följande:
    enligt vad jag har hört ska man väl ta det från första mensdagen till ägglossning?
    Har faktist det hemma jag också men köpte det dock för förkylning, men inte illa om det blir ett plus också. :)
    Ne precis, om jag inte blivit gravid nu har BIM 21/6 så tänkte jag testa bara för skojs skull och se om det skulle bli ett plus. Känns konstigt att ett förkylning preparat ska fungera, men verkar ju fungerat för många så kan ju vara värt å testa..
  • Melody 88
    ica skrev 2013-06-10 18:05:40 följande:
    Jag har kompisar som blivit rekommenderade av sin barnmorska. Och de har båda två barn idag.
    Coolt
    Thotis90 skrev 2013-06-10 18:02:22 följande:
    Vi har försökt i snart 18 månader. Vi genomgår just nu en fertilitetsutredning och vid läkarbesöket sade läkaren att slemhinnan var väldigt tjock, så nu provar jag Bisolvon i hopp om att det skall hjälpa. 
    Hoppas det hjälper! tär på psyket att aldrig bli gravid om man önskar det.
    kexet92 skrev 2013-06-10 18:05:04 följande:
    får hoppas det funkar då för oss! :) jag äter också apiforce bidrottningsgele, har hört mycket bra om det men vi får ju se i slutet av månaden hur det ser ut. :)
    Jag håller tummarna för dig.




  • Melody 88
    Thotis90 skrev 2013-06-10 18:31:22 följande:
    Jag har varit gravid förut (på första försöket, slutade i en abort), så det är väldigt frustrerande nu när det inte vill sig... 
    förstår dig sluta med abort för mig också efter att försökt i 13 månader pga psykisk ohälsa med mera :(
    Så vill inte det ska ta lika lång tid nu :/
  • Melody 88
    Thotis90 skrev 2013-06-10 18:38:19 följande:
    Jag försöker vara hoppfull då min syster blev gravid på 17:e försöket. Det tog sig för henne direkt efter att hon undersökt livmodern och äggledarna med kontrastvätska (jag skall göra det snart, så snart det finns en tid på kvinnokliniken). Vi hoppas att det skall bli likadant för oss också, men jag räknar inte med det.
    Nä det ska man väl aldrig göra, då blir man väl besviken. Men hoppas och be kan man ju alltid göra.
  • Melody 88
    Milda makaroner 
    Asså nu är det ju många här inne som  klagar på testlagrets stickor och säger att dom är usel och ger spöck streck och att dom kan visa falskt och att testerna ljuger för en osv.

    Så Jag vågar faktiskt inte lita på det här testet,
    Men jag är nu 3 dagar innan BIM ska få mensen på tisdag den 16/7 
    har inte haft en nidis ens en gång, men lite molande värk i underlivet till och från.
    Min mobil jävel ville inte zoma in testet så tog min digital kamera. Och notera att jag testa bisolvon kuren från min förra mens start till Ägglossning många har sakt sig bli gravid direkt med den kuren, skulle detta hänt mig, njaaa tror inte det.. FAN jag vågar inte tro på testlagret så många som sagt att det är dåliga. Får testa med morgon urin imorgon, för detta var inte morgon urin ens en gång men inte druckit så mycket vatten en....



    Notera att strecket är starkare i verkligheten, är så svårt att få svaga plus på bild, men jag ser tydligt plus här i verkliga livet. Men som sagt jag vågar inte tro på det, då så många klagat på testlagret, men det kanske är dom som testar dagligen långt innan och får mf som inte märkt, vad vet jag.
  • Melody 88
    saraajohanna skrev 2013-07-13 11:40:13 följande:
    Har hört flera som blivit rekommenderade detta av sin BM. När vi bestämde oss för att skaffa barn så tog det sig inte första månaden men jag ville så gärna så prövade med bisolvon andra månaden. Kommer inte ihåg hur man skulle ta det men vet att jag tog tabletterna. Den månaden hade vi 6 en gång runt ÄL o det slutade i en graviditet. Vet ju inte alls om det va pga bisolvonet men om mitt "slem" är segt så tror jag det 😊
    Jo tog också tabletterna 1 om dagen ungefär samma tid.
  • Melody 88
    KanDetHändaNu skrev 2013-07-13 11:54:51 följande:
    Men vad jag har fått höra så finns det inga bevis på att receptfri hostmedicin ens fungerar.. utan att det snarare är placeboeffekten
    Asså föra gången tog det mig 13 månader innan jag blev gravid, så tror jag inte tillhör kategorin lätt att bli gravid.
    Sluta i abort för nåra år sen. Men iaf detta var 3 försöket och då tog jag bisolvon känns inte som en slump. Men, jag håller med finns ju inga bevis fungerar nog inte för alla, man ska bara ha tur. 
  • Melody 88
    beccagranen skrev 2013-07-13 12:05:28 följande:
    Här är en till, 6mån utan något pluss. Blev lite vinterförkyld ich rasslig i halsen och åt basiron och sterpsil under ca 2veckor (kring äl). Utan en tanke på att det skulle påverka chanserna till graviditet, och vi plussade! :) läste sedan även att det ökade chanserna för att få töser om man åt basiron. Hade två söner och basironbarnet blev en tös, slump eller inte men lite komiskt ^^
    Ha fränt :)
  • Melody 88
    KanDetHändaNu skrev 2013-07-13 12:18:11 följande:
    Men det är ju vanligt att det kan ta ett år för att bli gravid, läste förut att när oddsen var som bäst så hade man bara 20% chans att bli gravid, sen så tror jag nog att det snarare att det där med bisolvon har något med placeboeffekten att göra, och att de hade funkat lite bra med sockerpiller, fast om man kan få några schysta studier uppslängda framför näsan så kanske man kan ändra åsikt Skrattande
    JA precis. Jag var faktiskt ganska skeptisk jag trodde inte det skulle funka, jag tänkte jag försöker, men tror inte det är så stor chans, och nu verkar det ändå hänt jag har blivit gravid, men det vet jag nog lite säkrare efter bim då jag köper ett digitalt test och se, då får man väl se om testlagrets stickor lurat mig eller inte.
  • Melody 88
    KanDetHändaNu skrev 2013-07-13 12:26:57 följande:
    ja för såna där lågpristest från nätet verkar inte vara så pålitliga, dom måste ju ha vissa krav för att kunna säljas på apoteket sen så kan man väl få pengarna tillbaka om man får ett måndagsexemplar
    Jo, men får testa upp dom test jag har kvar av testlagret och se om jag får plus på de övriga, sen ska jag till apoteket och köpa ett digitalt och ta nån dag efter BIM för att vara säker. Då måste jag väl snart ringa och boka tid så jag får kolla mina sköldkörtel värden äter ju levaxin för det och det kan ju tydligen behöva ändras styrka under graviditet,
  • Melody 88
    KanDetHändaNu skrev 2013-07-13 13:03:10 följande:
    Producerar du för lågt? måste vara jobbigt att ha problem med sköldkörteln  Rynkar på näsan men vilken vecka tror du att du är i om man räknar från senaste mens? för då kanske de är mer värt att spara stickorna till senare om du tänker skaffa syskon till barnet
    Jo jag producerar lågt, men ligger ändå bara på 75 mikrogram hade 100 mikro för många år sen.
    Jo kan ju vara värt att spara stickorna också. Borde vara i v 4 har BIM 16/7 
  • Melody 88
    KanDetHändaNu skrev 2013-07-13 13:16:12 följande:
    då skulle jag ta de lugnt å  väntat en vecka å köpt ett test från apoteket så att det inte blir ett falskt negativ bara för att vara mer säker, och sparat stickorna om det skulle skita sig, till ett syskonförsök eller om en väninna skulle behöva något test. hoppas att du slipper vara tvungen att krångla med medicinerna då 
    Jo jag ska göra så :) så får jag uppdatera här hur det går.
  • Melody 88
    lucylight skrev 2013-07-14 19:18:03 följande:
    Sitter från mobil och orkar inte läsa igenom allt :/ Men hur mycket ska jag ta? Har flytande 8mg/ml! Min mens starta idag, vore guld om någon kunde svara :) och har eran män tagit också? Isf hur mycket? 

    Tack på förhand  



    Jag tog i tablett form så vet inte vad det blir i flytande dos men tog en tablett om dagen till äl killen tog ingenting.
Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?