• Zazla

När fick du missfall?

En gång för alla. I vilken vecka är det vanligast med missfall? Jag har hört vecka 7 och vecka 9 så jag var så himla nojig båda de veckorna. Stämmer detta verkligen? När fick du missfall? I vilken vecka alltså.

• Svar på tråden När fick du missfall?
  • Ajdan

Jag har fått missfall i v 8+3, v 5 och v 18+2 (det senaste ett ma där fostret dött i v 16 ca).

v.5 ll
    v.6 llllllll
    v.7 llll
    v.8 lllll
    v.9 llllllll
    v.10 lll
    v.11
    v.12 lll
    v.13 l
    v.14
    v.15 l
    v.16
    v.17l
    v.18 ll

• Goldielocks

Fick mitt i v 9, fostret hade slutat utveckla sig i v 7

v.5 ll
    v.6 llllllll
    v.7 llll
    v.8 lllll
    v.9 lllllllll
    v.10 lll
    v.11
    v.12 lll
    v.13 l
    v.14
    v.15 l
    v.16
    v.17l
    v.18 ll

• Tinna66

Fick missfall i vecka 11. Men fosterutvecklingen hade stannat upp redan i vecka 6.

v.5 ll
    v.6 llllllll
    v.7 llll
    v.8 lllll
    v.9 llllllll
    v.10 lll
    v.11 l
    v.12 lll
    v.13 l
    v.14
    v.15 l
    v.16
    v.17l
    v.18 ll

• TessK

Tycker det verkar som om så många får MF flera gånger... Sorgligt. Känns som om jag är gravid igen... Ska testa om några dagar men är livrädd att jag bara skall oroa mig hela graviditeten..

Är det många som "bara" drabbas en gång?

• Goldielocks

TessK;
    Det vara min första gång men jag är verkligen livrädd att det ska hända igen om jag blir gravid på nytt.

• Miss Gul

TessK:
    Jag hoppas verkligen att jag slipper drabbas igen - det är är nog det värsta jag varit med om...Enligt min gyn så är risken att man drabbas igen bara 4%, och man får väl bara hoppas att man inte tillhör de procenten...

• Goldielocks

Miss Gul; Hoppas att din gyn har rätt och att man inte hamnar bland dem 4 %..

• Miss Gul

Goldielocks:
    Japp, det vore ju bara FÖR mycket! Men med min tur så....man ska väl inte förvänta sig för mycket ! Nä - POSITIVA tankar var det ju!!!

• TessK

Tack det var ju skönt att höra ett det bara är 4 % .

Nästa gång ska vi alla klara det, eller hur?!!

Svar på tråden När fick du missfall?