Inlägg från: oxytocin |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden bjursta matbord
  • oxytocin
    aktuelle skrev 2008-01-17 00:44:55 följande:
    det är fanér va? om man har barn kan det ju vara lite trist om de gör märken i bordet för det går ju inte att slipa som massiva bord.
    Japp, fanér och det är inte så praktiskt, men jag kan inte lägga ut så mycket som ett så stort, massivt ekbord kostar, just nu.
  • oxytocin

Jo, dem har jag sett men tycker inte de är fina.

• oxytocin
    tessanior skrev 2008-01-17 06:02:05 följande:
    Jag har ett Bjursta matbort.(det för 1800 eller vad det nu var) Jag är skitnöjd! Nu har vi inte det som köksbord med en massa barn som sitter och bankar i det, men det används ändå ganska mycket. Jag tycker att det är så bra att det kan bli så stort.
    Tack för ditt svar. Ja, jag gillar storleken då vi blir rätt många här ibland... Vad har ni för stolar till?
  • oxytocin

i i a skrev 2008-01-17 10:11:04 följande:

Hallå! Vi har också ett Bjursta matbord i ekfanér. Största modellen. Vi lägger bara ett underlägg under vår dotters tallrik när hon äter. Inga märken alls! Dessutom är det billigt för att vara så stort vilket är bra om man är många ofta. Vi har skinnstolar till förresten...
    En del fanéer håller förvånansvärt bra. Jag har haft LACK i ekfanér som soffbord förut, flera år, åt nästan alltid middag vid det men det fick aldrig en repa heller.
  • oxytocin
    Brucean skrev 2008-01-17 14:53:24 följande:
    Några kompisar till mig har Bjursta (och de har inga barn) bordet är superslitet. Jag skulle lägga till en femhundring och köpt detta ist www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30101333
    Nje, gillar inte det heller.
  • oxytocin
    tessanior skrev 2008-01-18 05:51:12 följande:
    Jag har också lite problem med ryggen när jag sitter för länge och så men jag har inte alls haft några som helst problem med det när jag har suttit vid bordet en hel kväll
    Tack! Då lägger jag lille EGON i önskelistan.
  • oxytocin

Fast allt trä, även massivt, mörknar ju. Om man inte behandlar med UV-lack förstås.

• oxytocin
    Tina83 skrev 2008-01-19 18:15:09 följande:
    vilket arv bjursta borden är mest slitstarka? Ek ? Björk, eller vad? fina är dom !
    Ek är hårdare än björk.
  • oxytocin
    Tina83 skrev 2008-01-21 14:07:31 följande:
    alltså om man inte vill byta stolar måste man ju ta björk. dyrt att köpa både bord och stolar....
    Fast björk är ju ändå hyfsat hårt, hårdare än furu som många stolar är gjorda i.
Svar på tråden bjursta matbord