• WhiteMoon

Skillnaden mellan Semper och Nan förutom priset?

Jämförde förpackningarna och det ser ut som att tom nan är bättre vad det gäller innehållet eftersom det finns mer av det mesta. Har jag fel? För om inte så är det otroligt att priset kan skilja sig så mycket som 20kr paktetet.

• Svar på tråden Skillnaden mellan Semper och Nan förutom priset?
  • Gable

Patsy Dee skrev 2008-01-19 22:55:05 följande:

Ja, och förintelsen var ännu längre sen, men inte förlåter jag nazisterna bara för att det har gått över 60 år...Nestlé använder ju sig fortfarande av slavarbetare i Elfenbenskusten som skördar kakao åt deras choklad bara för att nämna ett exempel...
    Personligen har jag svårt för judarna sen de korsfäste Jesus... Men det är en helt annan diskussion.

Tack för svaret. Jag har grunnat på om det inte var fruktansvärt länge sen Nestle stod för den skandalen.
  • Gable

Men åh! URSÄKTA MIG!!! Jag menar ju ROMARNA!!! Inte judarna... Trött småbarnsmorsa.

Till TS: Som jag har förstått saken så är Semper gjord på komjölk och Nan på någonting annat. De flesta jag har diskuterat med säger att deras barn har blivit mättare på Semper, men å andra sidan luktar spyan värre.

Jag ger mitt barn Semper. Hon är nöjd och glad och blir mätt, det är det viktigaste för mig. Spyr hon någon få gång så är det inte hela världen och jag tycker det luktar som vanlig barnspya.

• Patsy Dee

Hehe, ingen fara.

Jag ger också Semper, fast hade det inte funkat så hade jag ju såklart provat annat, NAN också.

• elvinaOstefan
    tiger84 skrev 2008-01-22 13:19:44 följande:
    e det vanligt at dom kan få mahknip från nan1?
    Min son fick magknip av både nan och smeper 1 men så prova jag "semper lemolac" som är för bebisar med matsmältnings besvär. Funkar super för oss! finns också att köpa på ica, för samma pris :)
    (¨v¨) Devin (¨v¨)
  • tiger84
    Svar på #15
    ok hur långt tid gick det innan dy byte?
    bajsade han inte å så då heller eller?
    kram
  • Konvaljen

Vi började med Semper på grund av det etiska kring Nestlé. Tyvärr fick vi ge oss, efter 5 veckor med magbesvär bytte vi och dottern mår mycket bättre nu efter att ha ätit Nan1 i två veckor.

• Konvaljen

Kan tillägga att Nan också är gjort på komjölk, ska man köpa komjölksfritt får man gå till Apoteket och då blir det också helt andra priser

• snuttP

Vi har både Nan1 och lemolac. Jag känner inte att jag gör nåt oetiskt, för mammorna har faktiskt ett val i dessa länder. =/ eller hade om det nu va för 60 år sen.

Ger båda sorterna till min dotter, hon blir hård i magen av för mycket NAN.

• EmilOLucas

Det finns ersättning på Ica som är gjort på annat än komjölk, kommer dock inte ihåg vad det hette...

• Gravid2010

Vet inte exakt vad skillnaden är mer än att min grabb blir hård i magen av semper..

Och JO.. en stor och viktig skillnad!!

Semper luktar spya när de kräks upp det, men Nan luktar inte direkt nåt alls!!

Hela vårt hem luktade kräks när vi hade Semper...

• Gravid2010

Patsy Dee skrev 2008-01-19 22:55:05 följande:

Ja, och förintelsen var ännu längre sen, men inte förlåter jag nazisterna bara för att det har gått över 60 år...Nestlé använder ju sig fortfarande av slavarbetare i Elfenbenskusten som skördar kakao åt deras choklad bara för att nämna ett exempel...
    Jag hoppas verkligen att du köper ekologiska bananer och kaffe också.. för där har du produkter som verkligen dödar både barn och vuxna i snabb takt med sin tillverkning. fortfarande än idag.
  • aisthetis

ger ersättning till kvällen har haft nan men testade semper idag och jag kan bara instämma med gravid 07 JÖSSES vad det stank när hon kräkt, tyckte synd om henne för luktade det på de viset kan det ju inte ha varit en god smak i munnen precis, måtte ju ha bränt i halsen på henne!

• Patsy Dee
    Gravid2010 skrev 2008-01-23 21:41:01 följande:
    Jag hoppas verkligen att du köper ekologiska bananer och kaffe också.. för där har du produkter som verkligen dödar både barn och vuxna i snabb takt med sin tillverkning. fortfarande än idag.
    Ja, självklart köper jag bara ekologiskt.
  • ZettanA
    snuttP skrev 2008-01-23 20:51:53 följande:
    Vi har både Nan1 och lemolac. Jag känner inte att jag gör nåt oetiskt, för mammorna har faktiskt ett val i dessa länder. =/ eller hade om det nu va för 60 år sen.Ger båda sorterna till min dotter, hon blir hård i magen av för mycket NAN.
    blandar du då..? eller ger du varannan gång? varför inte köra med bara lemolac? jag ger lemolac till min dotter.. men känns som om hon inte blir mätt på det riktigt..
  • åsaan
    Gable skrev 2008-01-19 22:09:34 följande:
    Patsy Dee skrev 2008-01-17 10:27:02 följande:
    Nestlé är ett stort multinationellt företag som använder sig av oetiska metoder...De skänker blandannat bort bröstmjölksersättning till sjukhusen i U-länder och det låter ju bra till en början kanske, men då ger mammorna barnen ersättning, deras egen mjölk sinar och de får köpa bröstmjölksersättnig som de egentligen inte har råd med... därför blandar de ut pulvret i alldeles för mkt vatten så att det ska räcka längre + att vattnet i såna länder är totaldåligt om man jämför med Sverige. De bidrar alltså till att massa bebisar dör pågrund av detta...
    Gör dom verkligen det fortfarande?! Det var väl över 20 år sen det hände?
    Det händer fortfarande! Såg det på nyheterna bara häromdan. jag ska definitivt TOTAL bojkotta Nestlé. det med Zoegas visste jag inte, vad har de för fler dotterföretag man bör veta om? Får sluta äte aaftereight även om det är helt underbart gott! men det är ett litet pris att betala med tanke på vad de gör!!!
  • Helene70

Vi började med semper men bytte till nan eftersom semperspyor luktar fyllekräks. Nanspyor däremot luktar just nan.

• yes79

För oss var det tvärtom, men NAN1 spydde hon hela tiden så då luktade det spya. När vi bytte till Babysemp1 spyr hon väldigt sällan så då luktar det mindre!!

• yes79

Men det känns bra att det fungerade så för oss också av andra skäl, jag köper helst närproducerat och gärna ekologiskt och rättvisemärkt!

• Theos Mama

NAN ska väl vara skonsammare mot magen. Vi har kört NAN från första början och det funkar toppen. Dock har jag hört att Semper ska vara med mättande, men eftersom NAN funkar för oss har vi inte trixat med olika sorter.

Svar på tråden Skillnaden mellan Semper och Nan förutom priset?