• WhiteMoon

Skillnaden mellan Semper och Nan förutom priset?

Jämförde förpackningarna och det ser ut som att tom nan är bättre vad det gäller innehållet eftersom det finns mer av det mesta. Har jag fel? För om inte så är det otroligt att priset kan skilja sig så mycket som 20kr paktetet.

• Svar på tråden Skillnaden mellan Semper och Nan förutom priset?
  • Patsy Dee

Ska man tänka på etik och moral bör man inte köpra NAN som är tillverkat av Nestlé..

• Yenna
    Patsy Dee skrev 2008-01-17 09:46:09 följande:
    Ska man tänka på etik och moral bör man inte köpra NAN som är tillverkat av Nestlé..
    Är inte Nestlé bra?
    Jag kör med NAN eftersom den är bättre för magen på min pöjk!
  • Patsy Dee

Nestlé är ett stort multinationellt företag som använder sig av oetiska metoder...
    De skänker blandannat bort bröstmjölksersättning till sjukhusen i U-länder och det låter ju bra till en början kanske, men då ger mammorna barnen ersättning, deras egen mjölk sinar och de får köpa bröstmjölksersättnig som de egentligen inte har råd med... därför blandar de ut pulvret i alldeles för mkt vatten så att det ska räcka längre + att vattnet i såna länder är totaldåligt om man jämför med Sverige.
    De bidrar alltså till att massa bebisar dör pågrund av detta...

• Snowsrauser

Patsy Dee skrev 2008-01-17 10:27:02 följande:

Nestlé är ett stort multinationellt företag som använder sig av oetiska metoder...De skänker blandannat bort bröstmjölksersättning till sjukhusen i U-länder och det låter ju bra till en början kanske, men då ger mammorna barnen ersättning, deras egen mjölk sinar och de får köpa bröstmjölksersättnig som de egentligen inte har råd med... därför blandar de ut pulvret i alldeles för mkt vatten så att det ska räcka längre + att vattnet i såna länder är totaldåligt om man jämför med Sverige. De bidrar alltså till att massa bebisar dör pågrund av detta...
    Jag har också fått den informationen och jag skäms att jag gynnar dessa igenom att ge min dotter NAN, men det funkar bäst ihop med hennes mage... Hoppas att Sempers vällingar är bättre för hennes mage! När det gäller burkmat så är det BARA Semper som gäller!!
  • Patsy Dee

Jo, jag har också gynnat Nestlé tyvärr, de har ju så många produkter, tillexempel After Eight och Zoegas kaffe... som är så gott...

• Yenna
    Nestlé är ett stort multinationellt företag som använder sig av oetiska metoder...De skänker blandannat bort bröstmjölksersättning till sjukhusen i U-länder och det låter ju bra till en början kanske, men då ger mammorna barnen ersättning, deras egen mjölk sinar och de får köpa bröstmjölksersättnig som de egentligen inte har råd med... därför blandar de ut pulvret i alldeles för mkt vatten så att det ska räcka längre + att vattnet i såna länder är totaldåligt om man jämför med Sverige. De bidrar alltså till att massa bebisar dör pågrund av detta...
    Oj.. Det var verkligen synd..
    För det är nämligen bara det som passar Viggos mage..
    Men jag ska ha det i mina tankar när jag ska välja andra produkter!
  • Gable

Gör dom verkligen det fortfarande?! Det var väl över 20 år sen det hände?
  • Patsy Dee
    Gable skrev 2008-01-19 22:09:34 följande:
    Patsy Dee skrev 2008-01-17 10:27:02 följande:Gör dom verkligen det fortfarande?! Det var väl över 20 år sen det hände?
    Ja, och förintelsen var ännu längre sen, men inte förlåter jag nazisterna bara för att det har gått över 60 år...

Nestlé använder ju sig fortfarande av slavarbetare i Elfenbenskusten som skördar kakao åt deras choklad bara för att nämna ett exempel...
Svar på tråden Skillnaden mellan Semper och Nan förutom priset?