• Thinner

Tror du homo/bi/trans människor är mer promiskuösa än heteropersoner?

Detta är bara en omröstning för att se vad folk i allmänhet tror/tycker.
    Inte i dömmande syfte alls utav varken homo, bi, trans eller hetero människor bara ren nyfikenhet.
    Och våga nu motivera ditt svar om du ska rösta!

Promiskuös betyder lössläppt, sexuellt utsvävande. Promiskuöst, adj. som har att göra med promiskusitet, lössläppthet. Många partners i tillfälliga förbindelser.

Man Lär Sig Leva Med Sig Själv...
  • Svar på tråden Tror du homo/bi/trans människor är mer promiskuösa än heteropersoner?
  • Taggtroden

Jag har aldrig trott att det varit så, men ända sedan jag lärde känna mina första homosexuella kompisar, så har de sagt själva att de uppelever homosexuella som mer utsvävande sexuellt. De flesta jag känner som är homosexuella uppelever både sig själva och sina vänner med denna läggning som så. Men sedan är inte jag rätt person att dömma om det är så eller inte. Jag röstade på "kanske".

• karinagumman

nej det tror jag inte.. det är nog bara i pressens värld det är så... tror det är som alla andra eller att det finns olika slag i alla "grupper" och jag tror kanske att de om möjligt har det svårare..
    "det är ju inte så att alla på posten är gay"

nehe.. mellan bim och äl... äl 22-24/1
  • Merenwen

Nej. Tänk hur det ser ut på ett helt vanligt uteställe/heteroköttmarknad en helt vanlig helgkväll, men eftersom det är normen så "syns" det inte. :-P

• spikeygirl

Ja, jag tror faktiskt att det är så att homosexuella personer generellt (märk väl ordet generellt, för här på fl älskar vi ju att generalisera ) är något mer promiskuösa än heterosexuella personer.

Detta baserar jag på de vänner jag har som är homosexuella. Jag själv trodde den "homosexuella slampan" endast var något som var uppdiktat av media, något man använde eftersom det gör bra TV. Senare när jag började röra mig mer i dessa kretsar så är det nästan precis så som i exempelvis "The L-word". Tjejerna byter partner stup i kvarten, alla i gänget har legat med alla och alla klagar på varandra eftersom de inte kan hålla sig monogoma. Jag lägger absolut inga värderingar i detta och jag är medveten om att det mycket väl kan vara på liknande sätt inom heterosexuella vänskapskretser, men efter att en av mina närmsta vänner tjatat på mig om hur hon önskade att flatvärlden var mindre ytlig och sexfixerad... Ja, då börjar man ju självklart fundera.

• Mysluvan

Nej!! Jag känner ett antal personer som är bi och de är precis som jag. Eller de varierar ju som vanligt folk men inte mer än de har en egen personlighet.,

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • canty

På QX är det iaf många gay killar som ej är singlar som söker sex.

• Elit
    Thinner skrev 2008-01-15 14:25:32 följande:
    Detta är bara en omröstning för att se vad folk i allmänhet tror/tycker.
    Inte i dömmande syfte alls utav varken homo, bi, trans eller hetero människor bara ren nyfikenhet.
    Och våga nu motivera ditt svar om du ska rösta!

Promiskuös betyder lössläppt, sexuellt utsvävande. Promiskuöst, adj. som har att göra med promiskusitet, lössläppthet. Många partners i tillfälliga förbindelser.

Rent vetenskapligt så är det ju så att bisexuella tjejer har en personlighet och sexualdrift som är mer likt männens så de är de facto mer promiskuösa. Rent biologiskt fungerar de så att de har fått mer manligt könshormon som foster vilket bl.a. leder till att tjejer med hög sexualdrift oftare är just bisexuella, gillar oftare ex. porr och är oftare otrogna.

Män som är homosexuella däremot är mer kvinnliga i sin personlighet men i regel inte i sin sexualdrift. Vad som däremot gör att homosexuella uppfattas som mer promiskuösa är ju att de har tillgång till andra män som har samma läggning och är lika promiskuösa som heterosexuella män men begränsas inte av kvinnors selektering. Det är därför de kan ha så otroligt mycket mer sex, gruppsex, anonymt sex med främlingar etc. Så som heterosexuella män skulle vilja ha det med kvinnor men inte kan eftersom kvinnors sexualdrift är helt annorlunda.

En studie på homosexuella män i San Francisco visar ju att 75 % haft över 100 sexpartner och 25 % hade haft över 1000 sexpartners. Tror det var i Holland så hade en homosexuell man i fast förhållande ca 8 andra partners om året förutom den fasta partnern
  • Jennie med ie

De "öppet" homosexuella jag liksom känner IRL är nog mer promiskuösa än genomsnittsmänniskan, men jag tror det har mycket att göra med att de har en öppen och icke-konservativ syn på sex och därför dels särskiljer sex från kärlek och dels inte haft några större problem att "komma ut" med sin sexualitet.

Svar på tråden Tror du homo/bi/trans människor är mer promiskuösa än heteropersoner?