Inlägg från: isolande |Visa alla inlägg
  • isolande

När börja med välling ISTÄLLET?

Vår äldsta fick välling morgon och kväll vid 6 månader. Yngsta vägrade välling s han drack ersättning ist tills han blev 1,5 år. Det är ju mer näring i ersättning, men vällingen bulkar mer. Så länge barnet äter mest flytande föda skulle jag absolut ge ersättning, kanske välling till kvällen bara. Ersättningen ska ju bytas ut mer och mer av riktig mat, inte välling.....

• isolande
    Carroeng skrev 2015-09-16 08:32:44 följande:

Jag har en snart 5 månaders hemma som började för över 1 månad sen att äta på nätterna.. (Innan sov han 22-06) Det är väl tillväxtperiod kan jag ana. Har börjat ge ersättning på kvällen och på natten men han vill ändå ha mat varannan timme på natten och då ammar jag. Frågan är om man kan ge enbart majsvälling till kvällsmålet och hoppas på att han håller sig mätt hela natten. Man börjar liksom bli trött nu ???? Känns som jag har en matglad kille som kräver mer än ersättningen. Har Tillochmed prövat ersättning från 6 månader men han blir ändå inte mätt. Tips tas gärna emot

Börja med lite bebisgröt till kvällsmål plus ersättning? Kanske även ge nån liten smakis eller vällingflaska dagtid? Om din son är matglad så kanske han behöver mer matig mat även på dagen för att inte behöva äta på natten.
Svar på tråden När börja med välling ISTÄLLET?