Inlägg från: Maria med 3 |Visa alla inlägg
  • Maria med 3

Levande ljus på dagis? OK?

Ljus är ok under kontrollerade former och där barnen inte kommer åt.
    Förhoppningsvis fattar de brandfaran när han kommer från brandskyddsinspektionen. Tyvärr är det väl vanligast att man skjuter brevbäraren som kommer med dåliga nyheter och du räknas som en jobbig förälder. Jag hoppas dock att personalen på din förskola kan klara av att ta det och faktiskt inte låta det påverka sitt omdömme om dig negativt.

Vi har redan från start gått ut med att vi vill ha en rak kommunikation med föräldrarna och igår ringde en mamma och berättade om nåt hon inte tyckte kändes riktigt bra. Vi tittade över vad vid kunde göra och ändrade en sak. Hade det inte fungerat att ändra hade vi fått meddela det och så hade hon fått ta ställnign till det. man måste ju berätta vad som inte är bra ller om man undrar över nåt för att man ska kunna få till en förändring.
    Det kan ju vara nåt som personalen inte ens tänkt på.

Vi har berättat att vi uppskattar att hon sade till och att vi är glada att hon kände att hon kunde ta upp det med oss.

• Maria med 3

Jag tycker det var bra att du tog det vidare. Tänk om förskolan brunnit och du tänkt på det, men inte gått vidare. Stå i kö till andra alternativ är mitt råd för att jag tror tyvärr risken är att man lätt blir stämplad som jobbig hönsmamma.

Vi har gått in med det här (privata dagmammor) med inställningen att föräldrarna lämnar det käraste de har hos oss och det är viktigt att de känner att de kan lämna ifrån sig sina barn och gå till jobbet med lätta steg och veta att deras barn har det bra (säkert är så självklart att man inte ens ska behöva fundera över det).

• Maria med 3

Hellreförekomma än förekommas. Jag tycker du ska göra det så får de inte veta det sen när han kommer dit på inspektion.

Svar på tråden Levande ljus på dagis? OK?