Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

15-17åringa dotter gravd?

15 år skulle jag nog råda til abort, 17 år och beroende på hur hon är som person skulle jag råda att behåla.

dvs att hon inte spårat ut helt och super och bara vill springa ute om nätterna. (förhoppningsvis skulle hon inte vara "sån" med man vet aldrig)

• vadskajaghetadå
    Bonanza skrev 2008-01-09 12:59:28 följande:
    Men det är ju skillnad på att råda och på att beordra. Klart att man som förälder kan säga vad man själv tror och tycker är bäst, men ändå låta henne ta beslutet.Jag hade självklart rått henne till abort. Hade hon trots våra samtal och efter samtal med kurator och så valt att behålla, så hade jag stöttat henne i det. Sett till att gå ner i tid osv så att hon kan gå klart gymnasiet, för det ska mina barn göra.
    det kan ju du inte heller beordra dem att göra, det är helt frivilligt, gymnasiet altså.
  • vadskajaghetadå

jag vet ett par föräldrar som är emot att abort.
    flickan var 13 år och tyckte att hon skulle behålla, RÅDDE till det.
    men hon gjorde abort.

bra tycker jag att hon stod på sig...

• vadskajaghetadå
    TyraPaloma skrev 2008-01-09 14:10:19 följande:
    Sannispannisen, jag tycker att det är stor skillnad på att vara gravid som 15åring och som 13åring.Att ha sex när man är 13år är olagligt.Är man dessutom en 16årig förälder finns det många lagar som anpassas så man får ta mer juridisk ansvar för sig själv. Man får sköta ett eget hushåll och köpa saker utan att be förälder om råd, vilket man måste göra om man inte är förälder och under 18 år.Är man 13år kan man inte sköta ett eget hushåll rent juridisk.
    jag tycker mest att det låter så jamsigt.

föräldrar har väl all rätt att komma med råd och jag tycker att man heltr enkelt GÖR det, en 15-åring är enligt mig ett barn.
Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?