Inlägg från: Marlene B |Visa alla inlägg
  • Marlene B

15-17åringa dotter gravd?

17 år är ju en vuxen ålder och inte alls så extremt ungt för att skaffa barn. Oavsett vilken ålder min dotter är i då hon blir gravid så skulle jag ge henne stöd i det beslut hon tog. 

Jag skulle aldrig råda henne till abort.

• Marlene B
    sannispannisen skrev 2008-01-09 14:16:38 följande:
    jag tycker mest att det låter så jamsigt.föräldrar har väl all rätt att komma med råd och jag tycker att man heltr enkelt GÖR det, en 15-åring är enligt mig ett barn.
    Om 15-åringen är beredd att jobba alla helger för att få lite föräldrapenning och beter sig vuxet genom att ta hand om sig själv (laga mat, städa, sköta sin ekonomi osv) och är villig att ta sitt ansvar så är inte en den personen ett barn i mina ögon.

Litar däremot 15-åringen på soc och att mamma och pappa ska ta hand om det och inte lyfter ett finger för att göra rätt ifrån sig så är däremot 15-åringen ett barn i mina ögon och då inte lämpad att ta hand om ett eget barn. Kn man inte ta hand om sig själv så kan man inte heller ta hand om en annan individ.
  • Marlene B
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:13:11 följande:
    Mjo de där har man hört några gånger, e rätt trött på att höra de oxå Men du får ju säga och tycka vad du vill
    Hur har du tänkt försörja din unge?
  • Marlene B
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:39:52 följande:
    Precis som dom flesta andra föräldrar.
    Varför har då flera sagt till dig att barn inte ska ha barn (syftade på inlägg 23 där du svarade på Lolas inlägg)? Barn försörjer väl inte sig själv?
  • Marlene B
    TyraPaloma skrev 2008-01-09 14:44:54 följande:
    CloudBerry, jag var själv 16år när jag blev gravid. Vi försörjde vårt barn precis som alla andra föräldrar! Dvs genom jobb, studier, fp mm. Bodde inte ens hemma när jag blev gravid och har aldrig fått socialbidrag - däremot bostadsbidrag fram tills jag var 20!
    Ja då var du ju vuxen och fullt kapabel till att skaffa barn.

Jag tycker det är en fördel att folk skaffar barn då de är unga förutsatt att de kan ta hand om sig själva och barnet.
  • Marlene B
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:50:43 följande:
    För det finns dom som tkr att mognaden sitter i åldern. Och enligt dom e en 16åring eller 17 som jag snart blir mogna nog att ta hand om ett barn Hur menar du med försörjer sig själv? Betala allting själv? Nej kanske inte men det finns dom som får "uppfostra" sig själva genom att kolla på hur andra gör osv.
    Betala allt själv är inte nödvändigt men att ha viljan att tjäna pengar innan förlossningen, ha viljan att ta hand om barnet till största delen och ta hand om det hem man bor i räcker långt.
  • Marlene B
    MammaEmelie91 skrev 2008-01-09 14:52:58 följande:
    Det handlar inte om misslyckande när ditt barn har oskyddat sex :s Tkr iaf inte jag..
    Jo jag skulle känna mig misslyckad om mitt barn inte förstod vikten av att skydda sig vid sex oavsett vilen ålder hon börjar. Varför... jo för att graviditet inte direkt är det värsta som kan hända en när man har oskyddat sex.
  • Marlene B

Lola och cloudberry79:

TackGlad

Svar på tråden 15-17åringa dotter gravd?