• Cathy30

illamående efter varje ägglossning..?

Efter varje ägglossning är jag så märkligt illamående...ungefär som man kan vara när man är gravid. Inte så jag kräks men reagerar på endel dofter och smaker som jag annars gillar osv.
    Någon mer som har det så?
    Jag har endometrios och min sambo och jag har varit igenom några ivf-försök. Nu ska vi sätta tillbaka ett fryst ägg om jag får en naturlig ägglossning nu i januari.
    Jag har inte haft sådant illamående tidigare utan det har kommit de två sista måanderna.
    Varför reagerar jag så?

• Svar på tråden illamående efter varje ägglossning..?
  • tomte mor

hej! när jag var på utredning i okt så tog dom ju blodprover på mig ang. hur stark min ÄL var och den ena månaden mådde jag som du, och då fick jag svar från gyn att just den månaden hadde jag hög ÄL då låg den på 37. medel är 32, ena månaden låg jag 31 och andra låg jag 37. det kan va att du har hög ÄL

• dallas

Jag har oxå endometrios och brukar känna som dig.... Vet att man kan må illa pga endon innan mens och så....Visst är d jobbigt, man tror ju att d kanske har tagit sig naturligt...

• isisisis

Min BM sa till mig att när man blir äldre så får kroppen jobba mycket mer inför ÄL,så därför har man mer känningar.
    Jag mår även lite illa vid mens också!

• Cathy30

Hej alla!

Tusen tack för svar....det är så mycket man undrar över och kroppen är så avancerad..
    Men det är som du säger dallas...man hoppas ju att det tagit sig varje gång...
    Tyvärr har jag täta äggledare så chansen för att jag ska bli gravid naturligt är nog minimal....:(
    Men skam den som ger sig...
    Den dumma endon kunde man ju gärna vara utan...
    Kram till er alla

• josefinebornstrom

hej.. jag lägger mig i här lite.. jag mår illa efter ägglossning men bara ca två dagar efter ägglossning sen håller de i sig ända till mensens första dag.. varför?
    de två senaste månaderna har jag haft samma problem..
    jag å min sambo försöker bli gravid  men vi lyckades inte förra månaden få se nu.. hade äl i lördags å idag började illamåendet.. men eftersom de va samma procedur förra månaden så tar jag inte illamåendet som ett gravtecken eftersom de inte va nå förra gången..
    nån som vet varför man mår så illa efter äl å så länge???

• Musungen
    josefinebornstrom skrev 2010-11-01 10:06:04 följande:
    hej.. jag lägger mig i här lite.. jag mår illa efter ägglossning men bara ca två dagar efter ägglossning sen håller de i sig ända till mensens första dag.. varför?
    de två senaste månaderna har jag haft samma problem..
    jag å min sambo försöker bli gravid  men vi lyckades inte förra månaden få se nu.. hade äl i lördags å idag började illamåendet.. men eftersom de va samma procedur förra månaden så tar jag inte illamåendet som ett gravtecken eftersom de inte va nå förra gången..
    nån som vet varför man mår så illa efter äl å så länge???

samma här =/
    1 Riktiga försöket, 1 barnet
  • Elle88

Samma här. Mår illa efter ägglossning och fram till mens. Tror varje gång att jag är gravid, men så är inte fallet. Nu har jag mått illa i en vecka konstant. Väldigt jobbigt.

• EnFlicka

Jag lägger mig också i här lite...
    Jag tror jag har ägglossning idag... hade flytningar igår och idag när jag vaknade hade jag ont i nedre delen av magen och mår lite lätt illa. När jag rör på mig så känner jag det som mest. Är rädd att det inte är ägglossning! 

Svar på tråden illamående efter varje ägglossning..?